تهیه و راه‌اندازی دستگاه دیزل ژنراتور در ساختمان شهرداری اردبیل مجمع شهرداران کلانشهر های ایران

سالیان متمادی است که بیمارستان های نظامی، دولتی و خصوصی به تامین مولد قدرت صنعتی بسیار توجه می نمایند، تا در زمان های اضطراری از جمله وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان بدون هیچگونه نگرانی برق خود را تامین کنند. در زمینه کشاورزی، تراکتور، پمپ های آبیاری و خرمن کوبی ماشین آلات و تجهیزات دیگر عمدتا از موتور دیزلی استفاده می شود. صنعت ساخت و ساز و راهسازی یکی دیگر از بخش هایی است که به شدت وابسته به قدرت موتور دیزل است. همه موتور های لیفتراک، لودر ها، غلطک و بیل مکانیکی بر روی موتور دیزل می باشد.

دیزل ژنراتور

در ادامه زمانی که در مورد قطعات مختلف موتور ژنراتور دیزلی صحبت می کنیم، این عملکرد را توضیح خواهیم داد. برای خرید دیزل ژنراتور و فروش آن می توانید به سایت کاراسهند مراجعه کنید.

سلام، من برای مجموعه تولیدی با تجهیزات سنگین نورد پرس پلاسما و غیره نیاز به یک ژنراتور دارم.

اولین سوال در هنگام انتخاب دیزل ژنراتور میزان توان الکتریکی آن است. T یعنی میزان توان ظاهری دستگاه (KVA یا کاوا) و توان اکتیو دستگاه (KW یا کیلووات) است.

آب های وارد شده به این قسمت به دلیل سنگین تر بودن از سوخت در قسمت پایین پیاله نشست می کنند. هنگام سرویس های روزانه و هنگام کار موتور، آب در داخل پیاله شیشه ای به صورت گلوله های قهوه ای رنگ به راحتی قابل رویت بوده و با باز کردن پیچ تخلیه می توان آنها را خارج نمود. فیلتر های کاغذی در دو نوع یکپارچه یا یکبار مصرف و با المنت قابل تعویض ساخته می شوند. در فیلتر های با المنت قابل تعویض، جسم یا همان المنت فیلتر قابل جدا شدن بوده و در هنگام سرویس ها فقط المنت تعویض یا تمیز می شود.

این صافی‌ها عمل تصفیه هوا را بهتر و مطمئن تر (بیشتر از ۹۹%) انجام می‌دهند. در فیلترهای دو مرحله‌ای سری ممکن است هر دو فیلتر از یک جنس و اندازه و دارای قطر منافذ یکسان باشند، اما در برخی طرح‌ها فیلتر اولیه دارای اندازه بزرگتر و قطر منافذ بزرگ است (حدود ۳۰ تا ۱۵۰ میکرون).

نگهداری منظم از موتور های اطلاعات بیشتر ضروری و برنامه تعویض روغن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. اندازه قدرت موتور دیزلی به طور مستقیم متناسب با حداکثر توان خروجی ژنراتور می تواند کوپله شود.

شرکت آبادگستر تاسیسات ایرانیان (آتا) (مسئولیت محدود) در سال ۱۳۹۴ با همکاری گروهی از کارشناسان و متخصصین در زمینه‌های سازه، معماری، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی تأسیس گردید. این شرکت افتخار دارد که در گذشته، طرح‌‌‌‌ها و پروژه‌های متعددی را در اقصی نقاط کشور انجام داده است. مشاوره آتش نشانی ، طراحی، نظارت و اجرای سیستم اعلام حریق و اطفا حریق ، تاسیسات حرارتی و برودتی از جمله فعالیت‌های مهم این شرکت بوده است. برای اطلاع از قیمت انواع دیزل ژنراتور با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمائید.

اما در صورتی که دور موتور از میزان حداکثر افزایش پیدا کند مصرف سوخت مجدد بیشتر شده و در نتیجه توان موتور رو به کاهش میرود. شما می توانید ژنراتورهای کانوپی دار را در امن ترین مکان قرار دهید از به وجود آمدن آسیب به آن ها جلوگیری کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا به صورت اجمالی با شما عزیزان به بررسی انواع دیزل ژنراتور و کاربرد این دستگاه های تخصصی بپردازیم. قبل از خرید دیزل ژنراتور، باید توان و شکل بار مصرفی شبکه خود را بررسی کنید تا بتوانید توان ژنراتور را به درستی انتخاب کنید. نوع بار های مصرفی، توان های راه اندازی، شرایط بهره برداری و مصرف از دیگر مواردی است که حتما می بایست قبل از استعالام قیمت دیزل ژنراتور آن ها را در نظر گرفت. محصولات آکسا در توان‌های متعدد و مجهز به موتورهای کامینز، پرکینز، میتسوبیشی، ولوو پنتا، هیوندا دوسان و آلترناتور های برند مکالتی و استمفرد تنوع بسیار بالایی در توان خروجی پروژه شما عرضه میکند.

دیزل ژنراتور بادوین 4M06G20/5

هر موتوری به روغن‌کاری نیاز دارد که با یک پمپ روغن و مخزن متصل به موتور انجام می‌شود.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها مقداری از انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل را از طریق احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. همانطور که موتور دیزل ژنراتور ولوو می چرخد،
روتور اصلی دینام می چرخد زیرا نیرو از طریق کوپلینگ مکانیکی منتقل می شود و انرژی
الکتریکی را به شکل ولتاژ در پایانه های دینام ایجاد می کند. این انرژی توسط میدان
مغناطیسی از روتور اصلی دیزل ژنراتور ولوو تولید می‌شود که جریانی را در استاتور اصلی
القا می‌کند، زیرا شار مغناطیسی مرتبط با سیم‌پیچ‌های آن، میدان مغناطیسی سیم‌پیچ‌های
استاتور را تشریح می‌کند. سیم پیچ ها که معمولاً از مس ساخته می شوند به دلیل مقاومت
الکتریکی کم آن به نوبه خود به پایانه های دینام دیزل ژنراتور ولوو متصل می شوند.

این نشان می‌دهد که محل استفاده این دیزل ژنراتور می‌تواند از خانه‌های مسکونی تا صنایع بزرگ گسترده باشد.

در بسیاری از موارد مشاهده می شود که کاربران صنایع کوچک و بزرگ در زمان قطعی برق از موتورهای برق که همان دیزلهای ژنراتوری می باشند استفاده می نمایند. در این شرایط استفاده از موتورهای برق یک روش مناسب برای مقابله با شرایط بحرانی در صنایع کوچک و بزرگ در نظر گرفته می شود. خرید ژنراتور دیزلی می‌تواند امکاناتی را به شما هدیه دهد تا به این صورت بتوانید با تولید برق در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. هر ژنراتور برق دیزلی دارای یکسری اجزا و تجهیزات بخصوصی است که با جمع‌آوری آن‌ها می‌توان دیزل ژنراتورهایی ساخت.

دیزل ژنراتورها را می‌توان از نظر طراحی به دو دسته ی V شکل و I شکل تقسیم کرد. دیزل ژنراتورهای خورجینی یا نوع V به دقت بالایی نیازمند هستند و تعمیر و بالانس مکانیکی آنها متفاوت است. در این شرایط دیزل ژنراتور اضطراری به عنوان پشتیبان وارد مدار شده و به طور موقت و با حداکثر توان، برق مورد نیاز سیستم را تامین خواهد کرد مانند تامین برق اضطراری مناطق مسکونی و بیمارستان ها. مولد برق استندبای را می توان پر کاربرد ترین نوع دیزل ژنراتور دانست.

دیزل ژنراتورهای بازار ایران

بیشترین کاربرد این دیزل در بیمارستان ها، مراکز درمانی و بهداشتی، کارخانجات صنعتی و… از آنجایی که امروزه لوازم الکتریکی باید با یک منبع بسیار مطمئن تغذیه شوند، برخی الزامات در خروجی ژنراتور لازم است. در این‌جا کافی است بدانیم که کار رگولاتور تنظیم ولتاژ خروجی در یک مقدار مناسب و استاندارد است. محصولات تولید شده توسط شرکت بادوین در کشور چین ساخته می شوند و افراد زیادی در منطقه خاورمیانه و دیگر کشورهای جهان با دیزل ژنراتورهای تولید شده توسط این شرکت آشنا هستند.

موتورهای دیزلی در محیط کار بسیار سخت هستند، بنابراین در بسیاری از شرایط محیطی سایش زیادی را تحمل می کنند. همان طور که پیش تر گفتیم یکسری امکانات در ژنراتورها مخصوصا ژنراتورهای جدید وجود دارد که استفاده از آنها را برای ما راحت تر می کند.

فشاری که توسط روغن به موتور وارد می شود باید در حد متعادل قرار داشته باشد تا موجب بروز اختلال در عملیات موتور نگردد. نوشتن یک برنامه مشخص و سازمان یافته برای انجام بررسی های مختلف قطعات دیزل ژنراتور باعث می ‌شود بتوانید رسیدگی منظمی را برای دستگاه داشته باشید. انجام به موقع تعویض روغن در فواصل زمانی منظم باعث بهبود چشمگیر عملکرد دیزل ژنراتور گردیده و ماندگاری آن را افزایش می دهد.

هر کدام از دو قسمت اصلی یعنی موتور و آلترناتور دارای اجزا و بخش های مختلفی است که در ادامه به توضیح آن میپردازیم اما قبل از آن به توضیح دو بخش اصلی میپردازیم .

یکی دیگر از انواع مولد نوع چند منظوره آن است که ممکن است برای اهداف مختلفی طراحی شده و مورد استفاده قرار گیرد. البته پیشنهاد می شود برای کاربردهایی که رویکرد اقتصادی دارند از این نوع مولدها استفاده نشود و بسته به نوع استفاده به سراغ سایر انواع مولد رفت.

دینام شامل بسیاری از قطعات پیچیده است، اما یکی از مهم ترین اجزای آن روتور است. از شفتی تشکیل شده است که با انرژی مکانیکی موتور و چندین آهنربا دائمی نصب شده در اطراف آن می چرخد ​​و در نتیجه میدان مغناطیسی ایجاد می شود. این میدان مغناطیسی به طور پیوسته به دور یکی دیگر از اجزای مهم دینام که استاتور است می چرخد.

اکثریت قریب به اتفاق وسایل نقلیه سنگین جاده ای مدرن مانند کامیون ها و اتوبوس ها، کشتی، قطار، بسیاری از تجهیزات کشاورزی و وسایل نقلیه معدن و راهسازی وابسته به موتور دیزل هستند. با این حال، در برخی از کشور ها، از آنها در وسایل نقلیه سبک برای عموم مردم و نه به عنوان وسایل نقلیه سنگین استفاده می شود.

این دستگاه جهت تامین جریان الکتریکی است، که در هنگام قطع برق و جلوگیری از انقطاع از فعالیت های روزانه یا اخلال در فعالیت های کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. لطفا توجه داشته باشید که این جدول به عنوان میزان سوخت ژنراتور گازوئیلی در طول کارکرد دستگاه به صورت برآوردی و تقریبی بوده و کاملا دقیق نمی باشد. به دلیل وجود فاکتور های مختلف، میزان سوخت مصرفی در ژنراتور ها کاهش یا افزایش می یابد. طراحی الکتریکی محفظه ژنراتور باید شامل یک تابلو برق با قدرت کافی برای خدمت به ژنراتور، فن اگزوز، فن خنک کننده، سیستم نظارت بر دما و یک چراغ باشد.

تمرین موتور حداقل یک بار در ماه یا هر ۱۵ روز به مدت ۳۰ دقیقه توصیه می شود.هنگامی که صحبت از تعمیر و نگهداری موتور می شود، توصیه می گردد که به طور منظم بازرسی انجام شود زیرا تعمیر و نگهداری پیشگیرانه بهتر از تعمیر واکنشی است.

در ادامه شما را با مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت دیزل ژنراتور ها آشنا می کنیم.

به منظور آگاهی از قیمت دیزل ژنراتور نیز می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. سازگاری محصولات این برند در شرایط آب و هوای نامناسب، مورد توجه متقاضیان این محصول قرار گرفته است. استفاده از تکنولوژی برتر در ساخت مدل‌های متنوع دیزل ژنراتور، به محبوبیت برند کامینز در جهان افزوده است.

بیشتر آن‌ها بی صدا هستند و در مقایسه با موتورهای گازی با اندازه مشابه نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند.

اگر دمای موتور پایین باشد، ترموستات بسته می‌شود و مایع خنک‌کننده به‌جای حرکت به‌سمت رادیاتور، در داخل موتور گردش می‌کند تا به دمای مطلوب برسد.

به عنوان مثال مسئله محدودیت فضا، ساخت داکت رادیاتور و یا کانوپی سایلنت جهت کاهش صدا متناسب با محل نصب … از جمله مسائلی است که حتی استفاده از برترین برندهای سازنده ژنراتور برق نیز نمی تواند هرگز مشکل شما را برطرف سازد.

کاناپی اتاقکی را می گویند که سبب کم شدن صدای ایجاد شده زمان کار دیزل ژنراتور می شود. کانوپی قرار داده شده از جنس فوم عایق صوتی نسوز وارداتی و پوشاننده همه درها و بدنه کاناپی ،همین طور نوار نسوز ویژه برای پوشاندن راه اگزوز می باشد. قسمت بعدی این سیستم که خیلی با اهمیت و حیاتی است قسمت ژنراتور آن است که نیروی مکانیکی ایجاد شده از دیزل را گرفته و آن را به نیروی الکتریکی مبدل می سازد. البته به سایزهای کوچکتر دیزل ژنراتورها الکتروموتور می گویند که بیشتر در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

این پانل ها در ژنراتور های دیزلی کوچک می توانند روی بدنه محصول قرار گیرند. پنل کنترل برای سایز های بزرگتر صنعتی ممکن است بر روی دیوار در کنار دیزل ژنراتور نصب شود. ذخیره سازی و توزیع گازوئیل به عنوان “سوختی نسبتا خطرناک”، نیازمند رعایت برخی قوانین و نکات ایمنی است. مهمترین دلایل آتش سوزی در دیزل ژنراتور ها، نحوه غلط پر کردن تانک دیزل ژنراتور می باشد.

موتور ژنراتور مجموعه ای از یک ژنراتور و یک موتور است که با یکدیگر ترکیب شده و قطعه ای به نام موتور ژنراتور را به وجود می آورند. یک ست ژنراتور به نسبت توان الکتریکی قابل تحویل، برای کاربردهای مختلفی می‌تواند به کار رود که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم. القای الکترومغناطیسی بیان می‌کند که اگر سیم (یا هر هادی الکتریکی) را در یک میدان مغناطیسی جابه‌جا کنیم، جریان الکتریکی در سیم «القا می‌شود». اگر سیم هم‌چنان ثابت باشد و میدان مغناطیسی حرکت کند، باز هم چنین پدیده‌ای رخ می‌دهد.

دیزل ژنراتور(همچنین به عنوان دیزل ژنیت شناخته می شود) ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی (اغلب دینام) که برای تولید انرژی الکتریکی است. موتور احتراق فشرده سازی دیزل معمولا برای کار با سوخت دیزل طراحی می شود، اما بعضی از انواع آن برای سایر سوخت های مایع یا گاز طبیعی سازگار است. مولد دائم الکار به برخی از موتور‌ها گفته می‌شود که با توجه به نحوه ساختش به‌ندرت پیش می‌آید که در حالت خاموشی قرار بگیرند.

ژنراتورهای دیزلی کاربردهای مختلفی دارند که یکی از آن‌ها استفاده برای مصارف شخصی است.

تصمیم اینکه بوستر پمپ با دیزل باشد یا دیزل جداگانه نصب گردد بر عهده مشتری می باشد. صافی های خشک در موتور های مختلف در انواع و سایز های گوناگون به کار برده می شوند، مثلا صافی یک موتور کوچک تک و دو سیلندر دارای سطح کم و اندازه کوچک است. در این فیلتر ها، سوخت پس از ورود به داخل و بالای محفظه فیلتر، وارد آن شده و از سوراخ و منافذ ریز روی کاغذ عبور می کند.

دیزل ژنراتور

موتور دیزل با مایع خنک کننده مقاوم تر از سایر موتور دیزل ها در بازار است. موتور ژنراتوری که با سوخت دیزل (گازوئیل) کار می کند، از تزریق مستقیم سوخت استفاده می کند.

دیزل ژنراتور

این دستگاه تولید کننده برق AC است که در مناطقی که به برق سراسری دسترسی وجود ندارد، یا برق سراسری توان کافی ندارد و یا استفاده از برق سراسری یه صرفه نیست، به کار می رود. آب گاهی اوقات به عنوان مایع خنک کننده برای دیزل ژنراتور استفاده می شود ، اما این عمدتا محدود به شرایط خاص است مانند دیزل ژنراتور های کوچک در کاربرد های کم ظرفیت و یا واحد بسیار بزرگ بیش از 2250 کیلو وات و بالاتر. گاهی اوقات از هیدروژن به عنوان خنک کننده سیم پیچ های استاتور برای دیزل ژنراتور های بزرگتر استفاده می شود .

این جزء ثابت است و شامل مجموعه‌ای از هادی‌های الکتریکی بوده که در سیم پیچ‌هایی روی یک هسته آهنی پیچیده شده‌اند. اگر تاسیسات در منطقه ای سختگیرانه واقع شده باشد ، سیستم تولید کننده  در هنگام درخواست مجوز ممکن است به اعلامیه های مربوط به میزان آلایندگی نیاز باشد. متخصصان صنعت  معمولاً با فرآیند تأیید در مکانهایی که خدمت می کنند تجربه می شوند. مسلماً این آشنایی برای انتخاب یک دیزل ژنراتور عالی، بسیار مفید خواهد بود.

برای پیشگیری از بروز این اتفاق بهتر است از یک روتین مراقبتی بهره ببرید.

دیزل ژنراتور

برخلاف موتور بنزینی، یک موتور دیزلی از گرمای فشرده سازی برای اشتعال و سوختن سوخت تزریق شده در محفظه تزریق استفاده می کند. به طور کلی، موتورهای دیزل بیش ترین بازده حرارتی را نسبت به هر موتور احتراق داخلی دارند که به شما امکان می دهد درصد تقریبی بازده کارنو را بدست بیاورید.

با انتقال سیم از طریق یک میدان مغناطیسی، بارهای الکتریکی در سیم القا می شوند.

سعی کنید همیشه پیش از روشن کردن دیزل ژنراتور، اتصالات آن، سلامت کابل ها، شارژرها و شرایط باتری را چک کنید. تا بتوانید از این طریق انتقال جریان برق در باتری را تسریع بخشیده و از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری کنید. دستگاه دیزل ژنراتور که تحت عنوان جِن سِت دیزل یا موتور برق نیز شناخته می شود، دستگاهی است که از آن در جهت تولید انرژی الکتریکی استفاده می شود و ترکیبی از موتور دیزلی و ژنراتور الکتریکی است. این دستگاه با استفاده از سوخت دیزلی قادر به ایجاد حرکت چرخشی است و می تواند سوخت دیزلی را به انرژی برق تبدیل کند.

از مزیتهای موتور های دیزلی شرکت دوسان میتوان به موتور قدرتمند برای عملکرد پایدار، حجم کم و کاربر پسند، راندمان بصرفه سوخت، نصب و راه اندازی ، بهره برداری ، تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه و … نام برد. این کنترلر دارای قابلیت چنج آور بوده یعنی در صورت قطعی برق شبکه، دیزل ژنراتور را روشن کرده و کلید شبکه را باز می کند و کلید ژنراتور را می‌بندد. با نظارت بر سرعت موتور ، فشار روغن ، دمای خنک کننده ، فرکانس ، ولتاژ ، جریان ، توان و سطح سوخت ،  کنترلر به صورت کامل موتور و ژنراتور را محافظت می‌کند. با نظارت بر  تعداد زیادی از پارامترهای موتور ، ماژول آلارم‌ها ، خاموش شدن و اطلاعات مربوط به وضعیت موتور را در صفحه LCD نشان می‌دهد .

در انتخاب و هنگام خرید موتور دیزلی موارد دیگری همانند میزان صدای تولیدی آن و میزان حجم محفظه سوخت نیز مهم هستند که باید به آن ها توجه نمود. دیزل ژنراتور از دو بخش اصلی ژنراتور الکتریکی و موتور دیزلی تشکیل شده است. حال آنکه هر یک از این دو بخش خود از اجزاء متفاوتی تشکیل شده است که عامل اصلی فعالیت مداوم و اصولی در دستگاه موتورهای دیزلی می باشد.

تهران-تقریبا تاریخ اختراع اولین مولد برق به زمان کشف انرژی الکتریسیته بر می گردد. با پیشرفت تکنولوژی، وسایل زیادی از زندگی انسان خارج شده اند و جای خود را به تکنولوژی های برتر داده اند.

همچنین باید برای جلوگیری از ورود باران ، برف و ورود آوار به سیستم موارد احتیاطی رعایت شود. خنک کننده
اکثر موتورهای اصلی برای کاربردهای ژنراتور با خنک کننده رادیاتور خنک می شوند. برای حفظ دمای متوسط ​​موتور بهتر است رادیاتور به سمت خارج ، از طریق یک گانال هوای ورودی در سطح مقطع همان سطح رادیاتور هوا را مبادله کند.

ژنراتوری که برای کار بسیار کوچک است، تا آنجا که می تواند در فشار است.

  • همین راندمان کاری بالا باعث می شود تا دستگاه نیاز به قدرت و انرژی کمتری برای کار داشته باشد.
  • در صورتی که نیاز دارید دیزل ژنراتور به صورت خودکار به شبکه برق اتصال پیدا کند، باید دیزل ژنراتوری مجهز به تابلو برق امرجمسی با قابلیت ATS (Automatic Transfer Switch) را انتخاب کنید.
  • با این حال، مشخصات فنی دیزل ژنراتورها باید قبل از خریداری به وضوح درک شود.
  • قوانین محیط زیست ، پروانه های ساختمانی و مدت زمان استفاده از ژنراتور به طور قابل توجهی توسط نهادهای محلی متفاوت است.

چراغ‌های وضعیت روی برد را روشن کرده، و با کامپیوتر از راه دور و از طریق هشدارهای متنی پیامکی (نیاز به مودم خارجی) نمایش می‌دهد. این کنترلر دارای پورت های USB ، RS232 و RS485 و همچنین ترمینال های اختصاصی DSENet برای گسترش سیستم (برای مثال افزایش تعداد ورودی و خروجی) است. لیست گسترده ای از ویژگی ها شامل افزایش رویداد و نظارت بر عملکرد ، ارتباط از راه دور ، قابلیت پروگرامینگ PLC را دارا می‌باشد. ماژول را می‌توان با استفاده از نرم افزار DSE Configuration Suite PC به راحتی تنظیم‌کرد.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تعبیر خواب آنلاین با مشاوره رایگان و تخصصی
تعبیر خواب برف داخل خانه
تعبیر خواب مارمولک در دستشویی
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
Unlocking the World of Money Exchange
تماس با ما