آیت الله فاضل لنکرانی دستور ورود به حوزه را برای اهدای جنین صادر کرد



رئیس کل دادگستری ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه به موضوع اهدای جنین نباید به خودی خود نگاه کرد، بلکه یک معضل اجتماعی است، گفت: حوزه باید رویکرد قانونی موضوع را تبیین کند و قانونگذار نیز آن را دنبال کند.

به گزارش شفقنا، همایش دانشمندان با موضوع «تحول اهدای جنین و روانشناسان» با حضور آیت الله فاضل لنکرانی، علیدوست، قائنی و بسیاری دیگر از کارشناسان پزشکی با این موضوع از جامعه پزشکی مرکز تحقیقات ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

مشروح سخنان آیت الله فاضل لنکرانی در این دیدار به شرح زیر است:

به نام خدا

ابتدا از حضور حوزویان و پزشکانی که به این سازمان جنین اهدا می کنند تشکر می کنم.

برای یک چیز، خوشحال کننده است که بسیاری از پزشکان امروز ما به مسائل دینی توجه دارند. روشن است که علاوه بر نگرانی از مسائل حقوقی و مشکلات اجرای قانون، به مسائل شرعی نیز اهمیت می دهند. این یک امید بزرگ برای ما است که امروز وزارت بهداشت و پزشکان برای رفع این نگرانی تلاش می کنند و به کار خود نه تنها به عنوان یک حرفه بلکه به عنوان یک حرفه نگاه می کنند.

نکته دوم اینکه می دانیم اهدای جنین یا تخمک و اسپرم یکی از نیازهای امروز جامعه است، بنابراین نمی توانیم آن را یک امر شخصی بدانیم، مشکل عمومی است.

مطمئن شوید که می دانید چند درصد از زوج های متاهل نابارور هستند. زمانی که یک بحران عمومی پیش می آید طبیعی است که دولت، قانونگذار، وزارتخانه همه کارها را انجام دهند و برای حل آن به میدان بیایند و راهکار ارائه دهند، بنابراین در این زمینه به این موضوع نگاه خواهیم کرد. از نظر حقوقی و روابط اجتماعی یکی از این موارد این است که در غیر این صورت باید این روند را مختل کرد، اما عامل مهم دیگر وجود خیر اجتماعی است، نحوه طلاق در صورت عدم بچه دار شدن ازدواج ها مختل می شود. ? با فرض اینکه طلاق نمی‌گیرند، بلکه علایق زوجین می‌خواهند بچه‌دار شوند و می‌خواهند نسل خودشان را داشته باشند، می‌توانیم از منظر جامعه به این موضوع نگاه کنیم، هرچند ممکن است به خودی خود یک موضوع باشد. در برخی مکان ها.

سوم، بحث «تعارض نظم و قانون» است که موضوع بسیار مهمی است.
در حوزه ما، این بحث احتمالا بیش از دو دهه است که ادامه دارد. از ابتدای اصلاحات که بحث اختلافات بین نظم و قانون مطرح شد، این سوال مطرح شد که چه فتوایی باید سابقه قانونی داشته باشد؟ فتوای معروف وکیل یا وکیل حق. نظر من این است که اگر یک وکیل، وکیل بدون استدلال، بگوید اهدای جنین درست است، اما دیگران آن را درست نمی دانند، ممکن است مراجع تقلید سایر دولت ها هم اکنون یا به دلیل امکان پذیری به فتوا عمل کنند. مساوات یا به عنوان حجت، زیرا از نظر حقوقی، هرکس بخواهد کاری را انجام دهد، حجتی خواهد داشت که اگر در قیامت از شما پرسیده شود، چگونه آن را انجام می دهید؟ می تواند پاسخ دهد. اکنون زمان توضیح تعارض نظم و قانون نیست و من این تعارض را در مواردی از طریق «قانون کار» حل کرده ام.

در این جلسه با استفاده از احکام عزیزان، نظراتی در مورد احکام خوبی که باید رعایت کنیم، پیدا کردم، نکته اصلی این است که اسلام بر نسب شناسی، یعنی مرجعیت، تأکید زیادی دارد، اگر به آن نگاه کنید، است. متمرکز بر برنامه درسی پسر یا دختر کی مرده؟ همه چه حقوقی دارند؟ در کنار قضاوت منطقی است که هرکسی بگوید من باید بدانم پدر و مادرم چه کسانی هستند. بنابراین در بحث اهدای جنین نباید از این موضوع دوری کرد و نباید از این مهم غافل شد. البته اگر متوجه شدید که قانون در این زمینه مشکلات یا ضعف هایی دارد، آن را دنبال کنید.

من در پیامی که چند سال پیش برای جماعت تلقیح در جهرم فرستادم گفتم که محصولی که امروز در کشور ما رشد می کند با نسل گمنامی 50 ساله روبرو خواهد شد که از او و برادران و خواهرانش متولد شده اند. ناشناخته. علیرغم اینکه قدرت طبیعی و استبدادی آنها را هم از بین می بریم. نمی گویید آیه و داستانش کجاست؟ این یک نیروی طبیعی است، همانطور که یک «حق زنده» یک فرد «حق حیات» دارد، ما نیازی به دلیل آوردن برای آن به زور نداریم.

مسائل درسی به صورت قانونی مطرح می شود. در مورد زنا، گزارش ها می گویند که زنا بیداد می کند؟ عمل زن و مرد با دو کلمه محرم می شود، اگر این دو کلمه نباشد، شرع می گوید این زن است، این آینده و عذاب دنیاست که این هم اثرش است. . موقعیت او یکی از دلایل مقدس بودن زنا، «ازدواج» است، یعنی فرزندانی که خارج از ازدواج به دنیا می آیند. یعنی کرانی به فرزندخوانده گفت نمی توانی نام خانوادگیت را به او بدهی چون نام پدرشان را می گذاری.

از نظر برنامه درسی می توان گفت که «لذت شارع» حفظ برنامه درسی است، پس اولاً باید در این موضوع اختیارات و کار تحقیقاتی بیشتری داشته باشیم و نتیجه را به وزارت بهداشت بیاوریم، او نیست. گفتن که آنها در جایی ثبت نام کرده اند که درد دارد؟ شما می گویید اگر اهداکنندگان و گیرندگان یکدیگر را بشناسند، محدودیتی وجود دارد، محدودیت ها را برطرف کنید، به دلیل محدودیت های اجتناب ناپذیر، زیاد علاقه مند نباشید.

نکته دوم این است که آیا اهداکنندگان حق دارند این کودک را در آینده بگیرند یا خیر؟ در حالی که نمی توان او را از اختیار پدرش گرفت، نمی توان گفت بعد از هدیه، دیگر پدر جنین نیستی! بدیهی است که بخشنده پدر است. اما در اینجا یک راه حل قانونی وجود دارد که حق برگرداندن بچه را در آینده ندارد، در قرارداد گذاشته شده است، همانطور که از حضانت صحبت می کند، شرط می کنم که نگه دارید، آموزش دهید، آموزش دهید. او برای همیشه ، گیرنده همچنین می تواند توضیح دهد که تا زمانی که نمی خواهید او را تا 18 سالگی ببرید، حالا اگر بعد از آن بخواهد پیش شما بیاید، هیچ اختیاری ندارد، اما پدر و مادرش نمی توانند او را پس بگیرند. البته این نظر من است و جای بحث حقوقی دارد.

نکته سوم قانون عبارت «مسلمان و غیر مسلمان» است; این موضوع نیز بسیار مهم است.
وکلای ما استدلال می کنند که ازدواج غیرقانونی و بیهوده است. اصطلاح «سید و غیر سید» مشکل بزرگی نیست، هر چند وقتی قانون می گوید نسب باید قطعی باشد، هر چند جنین از و گیرنده درس می گیرد، زیر دست اهدا کننده سیاسی است.

با این حال موضوعات بسیار خوبی در این همایش مطرح شد، هدف اصلی همایش این بود که اولاً مفهوم جنین دادن را توضیح دهیم و با قوانین آن آشنا شویم، موارد زیر را در اختیار شما قرار می دهیم و قوانین حقوقی را می شناسیم. مسائل مشکل این است که ما باید از وکلا بپرسیم، در مورد آن بحث کنیم و متن این بحث را به شما بدهیم. حال در مورد نحوه قرار دادن این موضوع در یک امر محرمانه که اشتباه است، منتخب کار خود را انجام می دهد و آن را پیگیری می کند و از قانونگذار تقاضای حل این موضوع را داریم.

ثانیاً باید به نکته حقوقی قضیه پی ببرید، پزشکان نباید باور کنند که راه حلی برای این مسائل وجود دارد و هیچ راهی برای رفع مشکل وجود ندارد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم