اسحاق: 50 میلیون خودرو به قیمت 150 میلیون فروخته می شود



وزیر بازرگانی بورژوازی گفت: از خودروسازان غافل شده ایم و آنها را با حمایت فوری و گسترده رها کرده ایم.

به گزارش فارس، یحیی آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت سازندگی با اشاره به ضعف خودروسازان و نارضایتی از کیفیت خودروهای تولید شده، گفت: موضوع خودروسازی در ایران بسیار عمیق تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. بحث و واقعیت انجام شد، از قبل از انقلاب و در دوره واردات پیکان توسط خیامی شروع شد و بعد از انقلاب رویکرد تغییر نکرد و سپس تحت عناوین مختلف و گاه شعارها و دلسوزی ها و اهدافی کار را انجام داد. چیزی که می بینیم به اینجا آورده شد.

وضعیت فعلی صنعت خودرو کشور واقعا فاجعه بار است

الاسحق گفت که وضعیت فعلی صنعت خودرو کشور واقعا فاجعه بار است. با گذشت این مدت همچنان خودروی تولیدی خودروسازان کشور است و تلفات بسیار بالایی را به همراه داشته و قیمت آن به 150 میلیون رسیده است.

قیمت پراید 50 میلیون است نه 150 میلیون

وی خاطرنشان کرد: با نرخ 30 هزار تومانی قیمت تمام شده پراید باید 50 میلیون تومان باشد، هزینه آن را پرداخت کنید و خودروساز تمام حمایت ها را دریافت کند.

خودروسازان 80 هزار میلیارد بدهی بانکی دارند

اسحاق گفت: خودروسازان ایرانی حدود 80 هزار میلیارد به سیستم بانکی بدهکار هستند و در عین حال نظام و ملت 90 درصد حمایت ها و تعرفه ها را برای رشد آنها متحمل شده اند، اما اکنون کار آنها در اینجا به جایی رسیده است که نمی کنند. حمل کیسه هوا در تصادف

وی افزود: این مشکل به رویکرد ما به این صنعت برمی گردد در حالی که این خودروسازان فرصت های زیادی در کشور دارند.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی افزود: خودروسازی در ایران حدود یک میلیون برند دارد و هر خودروسازی که یک میلیون مشتری داشته باشد یک فرصت بزرگ است؛ در حالی که خودروسازانی مانند ما بیش از چند هزار تولید در دنیا دارند. نه یک میلیون بازار مصرف؛ و اینطور نیست که مردم در صف ایستاده باشند، به نوبت پیشرفت کنند و ماشینی با هزاران سردرد بخرند.

شکاف قیمت تمام می شود و فروش به جیب رانت خواران می رود

وزیر بازرگانی بورگاری با اشاره به فساد در کارخانجات خودروسازی گفت: فاصله قیمت تمام شده و قیمتی که به مردم فروخته می شود همه در دست برخی مستاجران است که همه ما از آن رنج می بریم.

کارخانه خودروسازی به حیاط خلوت برخی از سیاستمداران تبدیل شده است

اسحاق تاکید کرد: کارخانجات خودروسازی ما به حیاط خلوت برخی جریانات سیاسی و مرکزی تبدیل شده است که از هر طرف که نگاه کنیم کانون فساد و مرکز تامین مالی برخی جریانات سیاسی و ذینفعان رانت خوار هستند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی صنعت خودرو از منظر دیگری از نظر فنی قابل توجیه نیست، تصریح کرد: واژه خودکفایی و حمایت به خوبی تعریف نشده است و اگر این دو کلمه از روز اول به خوبی ترجمه شود. ، رویکرد منجر به این می شود حرکت نکنید.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی گفت: آیا خودکفایی ناشی از انحصار است و آیا هر محصولی به هر قیمتی و با هر شرایطی باید تولید شود باید از آن حمایت کرد و نباید بگوییم بالای چشم شماست؟ چرا قیمت و کیفیت اینطور است؟

اسحاق افزود: آیا حمایت یعنی ما از کاری که آنها انجام می دهند حمایت کنیم؟ من مسئول کمیته امداد بودم و یک بار خدمت امام رسیدیم و ایشان فرمودند: «حمایت طوری نباشد که تا ابد به شما وصل هستند» و وقتی بیان امام در مورد مستمندان بود، وظیفه حمایت از مردم است. صنعت مشخص شده است.

وی ادامه داد: خودکفایی به این معناست که این افراد تحت حمایت قرار بگیرند و در آموزش خانواده پدر و مادری که فرزند دارد تا آخر با خانواده مرتبط است و ما به خودروسازان نگاه می کنیم و حمایت مستقیم و همه جانبه می کنیم. آنها را توزیع کرده و سپس در اختیار جریان های سیاسی قرار داده ایم.

اسحاق تاکید کرد: یکی از موضوعات کلیدی این است که می خواستیم یک کار فنی و اقتصادی با متر سیاسی انجام دهیم در حالی که صنعت خودرو ده ها هزار فرصت شغلی و میلیاردها دلار مبادلات مالی دارد و ابزار قدرتمندی است. برای تجارت.”

وی افزود: اگر این را به یک سیاستمدار بدهید، او این هزاران نفر را به عنوان یک فرصت رای می بیند و به نظر می رسد که من می توانم همه اعضای حزب خود را در این بخش جا بدهم و از طرف دیگر هزاران میلیارد تراکنش مالی در این بخش انجام می شود. بخش. صنعت.” و این بهترین محیط برای یک سیاستمدار است که یک مدیر سیاسی در آنجا منصوب کند و صنعت خودرو را به حیاط خلوت سیاسی تبدیل کند.

وی ادامه داد: زمانی که یک مدیر اقتصادی در حوزه خودرو حضور دارد اولین کاری که انجام می دهد تکمیل کیفیت و قیمت و بررسی ایرادات فنی است و یکی دیگر از مشکلات ما رویکرد سیاسی این حوزه است و تا زمانی که این رویکرد سیاست را به رویکرد اقتصادی و فنی فناوری تبدیل نکنید این همان آش و همان کاسه است.

وی تاکید کرد: یکی از چهره های سیاسی گفت که در ابتدای جاده تهران – کرج دو صنعت هوانوردی وجود دارد و صنعت دیگری که مقصد جداگانه ای دارد، زیرا این دو صنعت دارای دو رویکرد متفاوت هستند و رویکرد و برداشت مشکل دارد. .

رشد بیش از حد ناله ای در صنعت خودرو وجود دارد

اسحاق با انتقاد از نگاه خودروسازان این شرکت و مسئولیت آنها، گفت: 150 میلیون فروخته می شود. و به بار مردم می خندند و فاخته گاز نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که خودروسازان احساس می کنند انحصار دارند هیچکس نمی تواند کاری برای خودروسازی کشور انجام دهد، خاطرنشان کرد: قدرت و مافیا در صنعت خودرو هر دولتی که بیاید همان کار را انجام می دهد و اصولاً بی ربط است. . آنها دولت در داخل دولت هستند.

تا زمانی که انحصار و حمایت بی دلیل باشد مشکل خودرو حل نمی شود

وزیر اسبق بازرگانی تاکید می کند: تا زمانی که نظام انحصاری و حمایت های غیرمنطقی وجود داشته باشد و معنای خودکفایی و حمایت به درستی ترجمه نشود و ذینفعان دست به التماس و اقدام قاطع بزنند، مشکل حل نمی شود.

خودروسازان از شعارهای انقلابی سوء استفاده کرده اند

اسحاق با بیان اینکه خودروسازان از شعارهای انقلابی سوء استفاده کرده و هزینه های زیادی را از نظر نظام بانکی و سلامت برای کشور متحمل شدند، تصریح کرد: اگر نگاه به صنعت خودرو تغییر اساسی نکند، ذینفعان بازدارنده خواهند مرد. همه آنها.

ماجرای تهدید تجمع کارگری توسط مدیر خودرو

وزیر بازرگانی دولت سازندگی در جلسه ای با اشاره به نقل قولی از یکی از مدیران صنعت خودرو گفت: بگذاریم «؛ و وقتی نماینده دادستان گفت» در این مورد بانک مدیر خودرو گفت: مشکلی نیست و فردا هزار کارگر را وسط خیابان می اندازم.

باید راهی برای خروج از این وضعیت وجود داشته باشد

اسحاق در پاسخ به سوالی مبنی بر برون رفت از این وضعیت، گفت: قطعا راه برون رفت از این وضعیت وجود دارد اما اعمال اقتدار لازم است.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم