جواب فعالیت های درس 3 دفاعی دهم

به فعالیت های درس 3 دفاع پاسخ دهید

گام به گام درس سوم آمادگی دفاعی را آموزش می دهم

به فعالیت های درس 3 دفاع پاسخ دهید

پاسخ فعالیت صفحه 21 دفاع دهم

بحث مفهوم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مورد بحث و بررسی قرار دهید.

پاسخ: حضرت امام خمینی (ره) در 24 بهمن 1366 در پیامی به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا فرمودند: «هدف اصلی شما باید اسلام و احکام عدل آن باشد و تحقق این هدف بدون حکومت عادل اسلامی غیرممکن خواهد بود».

تولا و تبرا دو اصل اساسی اسلام هستند. در براندازی آن کوشا باشید وگرنه آزادی و استقلال را نخواهید دید.

همین القائات امام کافی بود تا مردم مؤمن و انقلابی با سردادن شعارهای (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) در تظاهرات و راهپیمایی ها آرزوی خود را برای استقرار جمهوری اسلامی ابراز کنند و بدین ترتیب مسیر آینده انقلاب را نشان دهند. .

(استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) از دیدگاه مقام معظم رهبری، تضعیف نظام حکومتی و رهبری نظام، عدالت، همدلی و همزبانی ملت و دولت، عدم اعتماد است. در ظرفیت نیروهای داخلی و وابستگی به بیگانگان و پروژه های نفوذ دشمن.

پاسخ فعالیت صفحه 22 دفاع دهم

بررسی موفقیت های انقلاب اسلامی و نحوه حفظ آن و ارائه آن به کلاس.

دستاوردهای سیاسی: سرنگونی نظام دیکتاتوری و جایگزینی مردم سالاری دینی، آزادی و مشارکت سیاسی مردم، استقلال در سیاست خارجی، تغییر استراتژی قدرت های بزرگ.

دستاوردهای اقتصادی: توسعه و توسعه، توسعه محصولات کشاورزی، توسعه صنعت، توسعه سلامت

دستاوردهای فرهنگی: نفی مظاهر غرب و اشاعه فرهنگ اسلامی، ارتقای جایگاه زن، ایجاد روحیه خودباوری، اشاعه فرهنگ استقلال طلبی و استکبار ستیزی.

از دستاوردهای علمی پیشرفت در عرصه آموزش و پژوهش، کسب رتبه های اول تولید علمی، دستیابی به علم و فناوری روز دنیا در راستای حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می توان به پیروی و حمایت از رهبری نظام، همگان تابع قانون، تلاش همگانی برای حفظ استقلال و افزایش آزادی واقعی، صبر در برابر مشکلات و استقامت در برابر ظلم، وحدت ملی ایرانیان و مسلمانان، پیشروی با برنامه ریزی در عرصه های علمی، فرهنگی. و…

پاسخ فعالیت صفحه 25 آمادگی دفاع دهم

🔶 از اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقش دانش آموزان را در اجرای گام دوم انقلاب بررسی کنید.

پاسخ::دانشجویان مانند سایر اقشار جامعه به ویژه جوانان و دانشجویانی که از دیدگاه های مختلف جزو سربازان دفاعی ایران هستند می توانند نقش ویژه ای در اجرای مفاد بیانیه دوم انقلاب صادره از سوی مقام معظم رهبری داشته باشند. انقلاب اسلامی اما ویژگی این نقش آفرینی در این گروه این است که بزرگان تعلیم و تربیت برای هدایت دانش آموزان به سوی مفاد این بیانیه هدایت می شوند.

زیرا دانش آموزان در سنین مختلف و مقاطع تحصیلی و جنسیت های مختلف باید اصول و مفاد این بیانیه و همچنین شرایط مکان و موقعیت جغرافیایی و شرایط روحی، مذهبی و … مدرسه و همچنین دیدگاه را بدانند. یا حاکمان محیط آموزشی، به ارزش و اعتبار این گفته پی ببرند و آگاهی لازم را در جامعه داشته باشند.

تشکل های دانش آموزی مانند سازمان بسیج دانش آموزی و دانش آموزی، مجلس دانش آموزی، شورای دانش آموزی، امور آموزشی و سایر تشکل های مرتبط با دانش آموزی به ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه می توانند آنچه را که مد نظر خود هستند، اجرا کنند. در حوزه جوانان و دانشجویان در این بیانیه موثر واقع شده است.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم