راهنمای کامل و کامل نحوه حل مشکلات اتصال به اینترنت – دیجیاتو


برای همه ما اتفاق افتاده است که دیگر اتصال به اینترنت نداریم. این می تواند ناامید کننده باشد ، به خصوص اگر تکراری باشد. در این مقاله ، ما تمام مشکلاتی که می تواند بر اتصال اینترنت شما تأثیر بگذارد را بررسی می کنیم و همچنین نحوه رفع هر یک از آنها را به شما آموزش می دهیم. البته ، ما به شما توصیه می کنیم دستورالعمل های کامل را برای حل مشکل اتصال به اینترنت حل کنید.

چرا اینترنت ندارید؟

اینترنت شما هنوز پر از آن است که قبلاً از آن استفاده کرده اید ، اما ناگهان نمی توانید به اینترنت متصل شوید. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از مشکلات سخت افزاری گرفته تا بدافزارها. در ادامه این موضوع ، ما می خواهیم همه این مشکلات را بررسی کرده و برای حل آنها پاسخ هایی ارائه دهیم ، تا شما و دیجیاتو تا انتها بمانید.

از سایت های مختلف دیدن کنید

یکی از شایع ترین دلایل مشکلات اتصال به اینترنت زمانی است که سایت قطع است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد ، از جمله خرابی سرور میزبان یا عدم پرداخت هزینه های لازم توسط مالک وب سایت.

مهم نیست که چرا سایت نمی آید ، نمی توانید وضعیت اتصال به اینترنت را در همان سایت بررسی کنید. بنابراین قبل از مشکل اتصال به اینترنت ، حداقل از یک یا دو وب سایت معروف مانند Google یا Amazon دیدن کنید. اگر این سایت ها مشکلی ندارند ، اتصال اینترنت شماست ، اما اگر وضعیت متفاوت است ، روش های دیگر را برای رفع مشکل امتحان کنید.

تنظیمات WiFi رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی خود را بررسی کنید

راه دیگر برای حل مشکل اتصال به اینترنت این است که مطمئن شوید به درستی در دستگاه های مختلف پیکربندی شده است. آیا دستگاه شما به خوبی به روتر وصل شده است؟ آیا رمز عبور را به درستی وارد کرده اید؟

صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنید ، در هر صورت باید اطلاعات صحیح را ارائه دهید. اگر رمز عبور پیچیده ای را برای اپراتور روتر انتخاب می کنید ، باید در وارد کردن آن دقت کنید.

بررسی کنید که روتر روشن است

ممکن است ایده خوبی باشد که خود روتر را بررسی کنید تا از روشن بودن آن مطمئن شوید. اگر روتر نصب شده است ، آن را روشن کنید. اگر با فشار دادن یک دکمه روتر همچنان خاموش شود ، ممکن است آداپتور مشکلی داشته باشد. در این مرحله شما باید یک پلاگین جدید تهیه کنید.

تبلیغات ایمیل

ممکن است به هر دلیلی ، اینترنت در منطقه شما به طور موقت متوقف شود. یا شرکتی که اینترنت را از آن خریداری کرده اید مشکل دارد.

در این مرحله ، وضعیت اینترنت تلفن همراه تلفن همراه را بررسی کرده و از آن برای بررسی وضعیت ارائه دهنده اینترنت یا پیگیری اخبار مهم استفاده کنید. اگر مشکل اتصال به اینترنت به دلیل قطع شبکه است ، باید منتظر بمانید تا برطرف شود. البته تا رفع مشکل می توانید از اینترنت همراه استفاده کنید.

اتصال اینترنت روتر را بررسی کنید

اگر داده ها به روتر نرسد و اتصال ایجاد نکند ، نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. مهم نیست از چه نوع اتصال به اینترنت استفاده می کنید ، زیرا در هر صورت ، اتصال از طریق پورت دیوار خانه و کابل به روتر شما می رسد ، می توانید به اینترنت متصل شوید.

ممکن است روتر شما دارای کابل مخصوص باشد ، اما باید مطمئن شوید که به روتر متصل است. اگر فکر می کنید این کابل مشکل دارد و مانع اتصال شما به اینترنت می شود ، آن را تعویض کنید.

همچنین می توانید با ورود به صفحه کنترل روتر ، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اطلاعات ورود به این صفحه در روتر است و برای دسترسی به صفحه مدیریت باید از مرورگر استفاده کنید. بنابراین اگر روتر روشن است ، می توانید به این صفحه دسترسی پیدا کنید. هنگام دسترسی به این صفحه ، اطلاعات مربوط به اتصال به اینترنت را جستجو کنید.

لیلی پینگ

ارتباط بین رایانه و روتر شما با استفاده از یک پینگ تعیین می شود. پینگ یک خط مشی شبکه ای است که داده ها را به آدرس IP یا وب سایت ارسال می کند و می تواند با اتصال به اینترنت مشکل ایجاد کند.

  • آدرس IP روتر خود را پیدا کنید.
  • رابط خط فرمان را در رایانه خود اجرا کنید ، برای مثال Windows PowerShell.
  • قوانین پینگ [IP_ADDRESS] در محل واقعی وارد کنید [IP_ADDRESS]، آدرس IP خود را وارد کنید

اگر نتیجه پینگ روی “reply from” تنظیم شده باشد ، مشکلی در اتصال به روتر شما وجود ندارد.

از کابل اترنت جداگانه استفاده کنید

اترنت سریعتر از Wi-Fi است ، اما ممکن است پس از مدتی کار نکند. برای بررسی خرابی کابل اترنت ، از یک کابل جدید برای اتصال سیستم خود به روتر استفاده کنید. اگر مشکلی در کابل وجود دارد ، می توانید از کابل جدید استفاده کنید و دوباره آنلاین شوید.

بین کانال های هوایی جابجا شوید

اگر اترنت کار می کند اما مشکل Wi-Fi وجود دارد ، این ممکن است به دلیل انتخاب کانال های روتر باشد. بسته به موقعیت مکانی ، خلبانان دارای دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز و 28 کانال هستند. با این حال ، کانال های زیادی برای انتخاب از بین آنها وجود دارد.

اگر روتر و همسایه شما روی یک کانال کار می کنند ، هر دو به درستی کار نمی کنند. بهترین کار در این زمان تغییر کانال WiFi است. برای این کار پیشنهاد می کنیم این داستان دیجیاتو را بخوانید.

به روز رسانی سریع روتر

با به روزرسانی سیستم عامل می توانید مشکل روتر خود را برطرف کنید. زمان لازم برای بارگیری این فایل بستگی به کیفیت شبکه دارد ، می توانید این فایل را در رایانه محل کار خود یا سیستم دوست خود بارگیری کرده و با استفاده از کابل USB آن را در روتر کپی کنید.

برای اطلاع از کارکرد این روش ، باید به سایت سازنده روتر مراجعه کرده و سیستم عامل موجود برای روتر خود را بررسی کنید. علاوه بر سیستم عامل سازنده ، می توانید از سیستم عامل دیگر نیز استفاده کنید.

وجود بدافزار روی سیستم را بررسی کنید

بدافزار می تواند اتصال اینترنت شما را مسدود کند ، که یک فرآیند ساده است و از بارگیری آنتی ویروس یا ضد بدافزار برای حذف خود جلوگیری می کند.

اگر قبلاً اتصال به اینترنت ندارید ، سیستم خود را برای حذف بدافزار اسکن کنید. می توانید از هر آنتی ویروسی که دارید ، حتی خود Windows Defender ، استفاده کنید. اگر این امکان پذیر نیست ، نرم افزار ضد بدافزار را از سیستم دیگری بارگیری کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

احداث کارخانه روتر

حتی اگر با یک کار ساده روبرو هستیم ، بازنشانی روتر و تنظیمات کارخانه می تواند مشکل آن را حل کند. به هر حال ، این باید آخرین کاری باشد که انجام می دهد ، زیرا رمز عبور را به طور پیش فرض می گیرد و باید به صورت دستی آن را تغییر داده و همه دستگاه ها را دوباره به آن متصل کنید. اما اگر اینترنت ندارید ، مفید است و می توانید به اینترنت متصل شوید.

اگر با این پاسخ ها دسترسی به اینترنت ندارید ، با ISP خود تماس بگیرید و مشکل را به اشتراک بگذارید. شاید آنها در این مقاله در حال تولید پاسخ هستند ، اما اگر این روش ها قابل قبول نباشند ، ممکن است مشکل در جایی دیگر باشد که ISP آن را حل می کند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم