رژیم غذایی از پیری جلوگیری می کند و برای تناسب اندام مناسب است



ما هر روز زیاد می خوریم، چیپس، پفک و چیزهای زیادی که ممکن است زیاد مفید نباشند، اما آنچه می خوریم بسیار مهم است. پماد ساده تاثیر عمیقی بر بهبود زخم ما دارد، غذایی مانند آناناس زخم های جراحی را درمان می کند. بنابراین دور از ذهن نیست که آنچه بدن خود را مانند سوخت برای چند روز حمل می کنیم، بر اثرات پیری تأثیر می گذارد و به معنای پیری و سلامت پوست ما است. برخی چیزها را نداریم و در برخی از نقاط جهان گرانتر از سایرین است. اما در این لیست اسامی ارزان و موثر و به اندازه آشپزخانه از ما دور هستند.

غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین های C، D، E، K و B کمپلکس و همچنین کولین و اسید فولیک در معکوس کردن روند پیری و ظاهر پوست شما موثر هستند. این غذاها شانس سرطان و سلول های سرطانی را کاهش می دهند و از ما در برابر بیماری های قلبی محافظت می کنند. با بهبود رژیم غذایی، نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود:

1. شکلات تلخ

شما مجبور نیستید خودتان را خیلی جدی بگیرید. شکلات بخورید و در عین حال سلامت پوست خود را تضمین کنید. مطالعات متعدد نشان داده اند که پودر کاکائو حاوی آنتی اکسیدان های خاصی است که به پاکسازی پوست کمک می کند. اگر هر روز کمی شکلات تلخ بخورید، متوجه تفاوت در پوست خود خواهید شد. پوست شما در برابر خراش مقاومت بیشتری خواهد داشت. البته این به این معنی نیست که نباید از ضد آفتاب استفاده کنید، بلکه نشان دهنده این است که شکلات تلخ مقاومت پوست شما را افزایش می دهد.

خوردن شکلات تلخ گردش خون را بهبود می بخشد و مواد مغذی بیشتری را به پوست می رساند. بهتر است از شکلات تلخ حداقل 70 درصد به بالا استفاده کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید و قند بیشتری دریافت نکنید. شکر کلاژن را می شکند و باعث تجزیه می شود.

2. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی چه پخته و چه در سوپ می تواند بسیار موثر باشد. وقتی گوجه فرنگی می خورید، ویتامین C کافی دریافت می کنید که از سوختن صورت شما جلوگیری می کند.

گوجه فرنگی حاوی سطوح بالایی از کاروتنوئیدها از جمله بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن است. این آنتی اکسیدان های قوی از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند. بهتر است گوجه فرنگی و آووکادو، پنیر، روغن زیتون یا میوه بخورید زیرا چربی این محصولات به جذب کامل کاروتنوئیدها کمک می کند.

3. مرگ

به طور کلی آجیل به خصوص گردو حاوی اسیدهای چرب ضروری است که بدن از این اسیدهای چرب استفاده می کند. همچنین گردو را به دلیل داشتن ویتامین E، ویتامین C و سلنیوم بالا و همچنین پروتئین آن توصیه می کنیم. توجه داشته باشید که گردو سرشار از چربی است و باید مصرف آن را محدود کنید.

4. سیب زمینی شیرین

بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی است که می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند و سیب زمینی شیرین منبع اصلی آن است. اگر می خواهید بیشتر در خانه بمانید، یک رژیم غذایی غنی از بتاکاروتن می تواند رنگ پوست شما را تقویت کند. این مقاومت همچنین احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد.

5. بلغور جو دوسر

ما برای سهولت سیستم خود به چربی نیاز داریم. چربی های طبیعی بهترین نوع چربی هستند. آووکادو به مرطوب شدن پوست کمک می کند و چربی های مفیدی دارد. مطالعات روی رژیم غذایی بیش از 700 زن نشان داد که خوردن آووکادو همراه با غذا وضعیت پوست را بهبود می بخشد. آووکادو می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند.

نکته کلیدی برای داشتن پوستی صاف تر، تمرکز روی غذاهای گیاهانی است که چربی های کمیاب کمتری دارند، مانند ماهی. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب در رژیم غذایی مهم هستند و همچنین نوشیدن آب کافی اثرات مثبت آن را افزایش می دهد.

منبع: Healthline, hhdresearch

ترجمه: ایرنا


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم