فشار اعضا تحت فشار یک گروه خشن



سخنگوی دولت به نشست خبری دیروز خود با رسانه ها پاسخ داد. اینها مهمترین سوالاتی است که در مورد بودجه مطرح شده است که این روزها بحث های داغی را در پی داشته است، یعنی قیمت خودرو. در همان روز، نمایندگان مجلس از تصمیم وزارت صمت مبنی بر مجوز افزایش قیمت خودرو با جنبه ای گسترده و تعجب برانگیز انتقاد کردند، یکی از نمایندگان مجلس گفت: دولت در بسیاری از زمینه ها از جمله خودرو و … برنامه خاصی ندارد. روزی که اعلام شود.

به گزارش شرق، خلاصه اتفاقاتی که برای خودرو افتاده این است. به گفته رئیس اداره قانون تجارت، در 8 دسامبر، پس از یک ماه درگیری، رانندگان از طریق وزارت صمت مجوز افزایش قیمت خودرو را گرفتند. این طبیعی نیست، زیرا قبل از آن قیمت در دست شورای رقابت بود. این شورا که از چندین دولت و دادگاه تشکیل شده است، هر شش ماه یک بار دوره خود را محدود می کند و با تعیین معاونان جدید آن را سازماندهی می کند. در پایان دومین دوره شورا در 18 آبان، خودروساز بلافاصله قیمت را افزایش داد، اما مشخص بود که شرکت چه تصمیمی گرفته است.

سیاست رئیس جمهور البته افزایش قیمت خودرو در هر زمانی نیست، بلکه سیاست ارتقای قیمت باید توسط مرکز تنظیم بازار افزایش‌های ایالات متحده تعیین و تصویب شود که این کار انجام نشده است. مطرح می شود: آیا قرار است بعد از بیست روز زمان دیگری داشته باشیم؟ اما نکته جالب دیگر سخنگوی دولت این است که دو سال است که ننگگا تولید نمی شود و هنوز معلوم نیست هزینه آن به چه صورت خواهد بود.

خبرنگاران به سوال سخنگوی دولت پاسخی ندادند. اما بحث بر سر این است که آیا قیمت خودرو را فراتر از آنچه قبلاً تصمیم گرفته شده افزایش می دهد یا خیر. سخنگوی دولت در همان جلسه به خبرنگاران گفت: وارثان رانندگان نیز مردم هستند. ما باید عدالت و انصاف را ببینیم. وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت‌های فعلی در کشور نمی‌توان انتظار داشت که این محصول با افزایش قیمت مواجه نشود، در نتیجه با افزایش قیمت خودرو در ستاد موافقت شد.

عشایری که ماشین را می رانند آنها را به کلاهبرداری از شهر متهم می کنند

بخشی از گزارش قیمت خودرو تصمیم گیرنده است. شورای رقابت پس از افزایش قیمت خودرو موضع قاطعی اتخاذ کرد و گفت: این شورا بود که در این مورد تصمیم گرفت که رانندگان از فضای بین دو شورا برای «قبول» استفاده کنند و دولت و وزارت صمت در یک روش غیر قانونی قیمت ها را 18 درصد افزایش دهید.

«طبق نظر همه کارشناسان اقتصادی، تولید و عرضه خودرو در کشور سال‌هاست که با کاهش کامل روبه‌رو بوده است» و «طبق قانون مصوبه فرد» محصولات و خدمات و رقابت شورا؛ بنابراین بر اساس مصوبه شورای رقابت در انحصار خودروها تردیدی وجود ندارد. از سوی دیگر، بر اساس ماده 44 قانون اجرای عمومی قانون، قیمت کالاها و خدمات به تنهایی و حمایت از شرایط عادلانه بازار و قیمت مصوب این گونه محصولات به عهده شورای رقابت است. “لابی” بودن

از سوی دیگر گفته می‌شود به دلیل ناکارآمدی رقابت شورا در گذشته که منجر به ضرر و زیان‌های هنگفتی به رانندگان می‌شد، شورای اقتصاد تصمیم به سلب اختیارات شورا و استعفای مقر آن در سال گذشته گرفت. قانون تجارت اما به دلیل مخالفت با قانون بهرامی گفت کسی پاسخگو نیست. نماینده مرودشت در همان روز نطقی تند علیه خودروسازان ایراد کرد که اندکی با سنت مجلس نمایندگان متفاوت است. وی رانندگان را به “خوردن خون مردم” و “بالا رفتن از گرده های یک پیرمرد 50 ساله” و سوء استفاده از آنها و اموالشان متهم کرد. وی دولت را به همکاری با مافیای خودرو متهم کرد و وزیر صنعت را به دلیل کوتاهی سرزنش کرد و دولت نیز سکوت اختیار کرد.

پارلمان “تحت فشار گروه های خشن”

اما مجلس هنوز اقدامی نکرده است. عزت الله تالارپشتی ابتدا در نشست ویژه وزیر صنایع با وزیر صنعت ملاقات کرد، اما از آن راضی نشد و به گفته تالارپشتی، در نهایت تصمیم گرفتند به دلیل «دولت جدید» که او در مجلس کار می کرد، دولت را آزار ندهند. وزیر صمت و کل دولت.

به نظر نمی رسد واکنش متقابل در این مورد تصادفی باشد. هم با ارزش قانون که موضع خودروسازان است مخالف است و هم با افزایش قیمت خودروسازان که شرط دیگر آن است. اما یکی دیگر از اعضای کمیسیون ساخت و ساز بار دیگر با آتش بازی به دولت حمله کرد. رضا حسینی قطب آبادی درباره دریافت پیامک های هولناک گفت: در این چند روز به ویژه در روزهای یکشنبه، نمایندگان در گروگان حملات وحشیانه ای هستند که مردم آن را وارث می نامند. شرکت کنندگانی که از پیامک های توهین آمیز برای توهین به نمایندگان استفاده می کردند. اعضای کمیسیون صنایع «چرا نمایندگان مجلس می خواهند قیمت ها را کاهش دهند؟ وی با بیان اینکه دولت به ویژه هیچ برنامه ای برای بخش خودرو و خودرو ندارد، گفت: ما سود خواهیم برد.

وی در بیانیه‌ای گفت: «نمایندگان مجلس تحت فشار رسانه‌ها و گروه‌های خشن هستند که در صورت عدم حمایت از دولت، مخالف تغییر و دشمن نامیده می‌شوند.» بی‌سابقه است. بنابراین تا حدودی با دولت همکاری کرد تا دستگاه های دولتی عملیاتی شود. همین مشکل در بخش اقتصادی، صنعت و معدن و بسیاری از زمینه های دیگر با شرایط بد کار وجود دارد. ما معتقدیم مشکل خودروها، خانه‌ها، جاده‌ها و سایر مناطق حل نشده و آثار آن به زودی مشخص خواهد شد.»

رضا حسینی گفت: «ما که می‌خواهیم از ابزارهای قانونی بیشتر برای مدیریت و رسیدگی به دولت مانند سؤال، استعلام و تذکر استفاده کنیم، شرایط را تحت فشار قرار می‌دهیم.» اگر امروز نتوانیم اوضاع را کنترل کنیم، زمان آن فرا رسیده است. فردا مردم از ما و دولت نخواهند پذیرفت که چنین مشکلاتی وجود دارد. «سلیمی» یکی دیگر از اعضای کمیسیون مجلس درباره رابطه منفی گفت: «اگر پول زیاد است، باید دلیل آن را توضیح داد. همچنین دیدگاه همه مدیران باید در این فرآیند منعکس شود و مشخص شود که پیوندها و روابط چه کسانی هستند؟ آیا بیماری وجود دارد؟ چرا برخی افراد، خودشان یا شرکت ها یا شرکایشان اینقدر روی این زنجیره کار می کنند؟

این کلمات نیاز به توضیح دارند.» بزرگ‌ترین انتقاد در خودروها، اما آن‌طور که پیداست، نوک کوه یخی است که نشان می‌دهد مجلس انقلاب هنوز به توافق قطعی با نظام انقلاب نرسیده است. حالا کی میتونه مجلسی رو زیر سوال ببره که اینقدر جنجال با دولت برای افزایش 18 درصدی خودرو داره میخواد با بودجه بکنه؟


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم