مقصر تولید خودروهای بی کیفیت کیست؟


فارو- اختلاف پلیس و خودروسازان بر سر کیفیت خودروهای داخلی پس از تصادف زنجیره ای بهبهان و باز نشدن ایربگ ها همچنان ادامه دارد. در همین رابطه احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، درباره حادثه تصادف بهبهان و باز نشدن ایربگ خودروها گفت: اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند، اما در این حادثه از محل تصادف دچار حادثه شدند. به طور کلی آسیب نرسیدن به خودروهای ال 90 جلو باعث کار نکردن ایربگ آنها شده است. از 15 خودروی پراید، 11 ایربگ در طول سال تولید مفقود شده است.» در این حادثه 8 سایپا دارای ایربگ محصولات بودند به دلیل برخورد از عقب کار نکرد.”

به گزارش فرارو، نعمت بخش افزود: لازم به ذکر است که اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این تصادف از پشت دچار حادثه شدند و به همین دلیل ایربگ ها باز نشدند البته طبق قوانین اگر سرعت دو خودرو در تصادف کمتر از 15 کیلومتر باشد، ایربگ آنها باز نمی شود.لازم به ذکر است: «برخی از خودروهای حادثه دیده پس از تصادف از کار افتاده اند و طبیعی است که ایربگ کار نکرده است. “

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور در واکنش به اظهارات نعمت بخش گفت: از اظهارات دبیر انجمن خودروسازان بسیار متعجب شدم، مشکل را دلیل آن اعلام کنید. کیسه هوا را باز نمی کنید؟ آیا همه آنها از پشت آسیب دیده اند؟”

جهانی ادامه داد: انتظار می رود به جای پاسخ های غیرفنی و غیرمنطقی و به جای سردرگمی افکار عمومی با این گونه برخوردها، همه به فکر اصلاح و ارتقای ایرادات امنیتی و ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل باشیم، لذا این کار را انجام دهیم. وظایف ما، “آن را برای ایمنی بیشتر مردم انجام دهید.”

مقصر تولید خودروهای بی کیفیت کیست؟
امرالله امینی، کارشناس صنعت خودرو مصاحبه با فرارو وی با اشاره به اینکه بحث کیفیت خودروهای ساخت کشور خودش تنها به یک مجموعه مربوط نمی شود، گفت: کیفیت فرآیندی است که از یک جا و در یک جا شروع می شود. بنابراین نکته به پایان می رسد، از لحظه ای که مواد اولیه توسط خودروساز و خودروساز تولید می شود، فرآیند ارزیابی کیفی آغاز می شود، در این خصوص باید توجه داشت که مواد اولیه مورد استفاده در ساخت قطعات خودرو باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.

وی افزود: متأسفانه در این زمینه شاهد هستیم که کم کیفیت ترین و ارزان ترین قطعات را هم خودروسازان و هم قطعه سازان استفاده می کنند، بنابراین یکی از جنبه های موضوع تامین مواد اولیه بی کیفیت است که به عنوان مثال منجر به تولید خودرو می شود. کیسه های هوا به موقع.» معامله نکنید. در این راستا سازندگان قطعاتی که برای خودروسازان ایربگ تولید کرده اند باید پاسخگو باشند که چرا این ایربگ ها در زمان حادثه کار نکرده اند.

امینی بیان کرد: از سوی دیگر مشکل استفاده از مواد اولیه نامرغوب تنها در صنعت خودروسازی نیست بلکه در مورد بازگشت صادرات محصولات کشاورزی از جمله فلفل نیز وجود دارد و استفاده از سموم و آفات وارداتی از چین است. با کیفیت بسیار پایین مواد اولیه چینی بسیار بی کیفیت باعث چنین مشکلی شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: یکی از حلقه های مفقوده ایمنی صنعت خودرو، بحث سیستم کنترل کیفیت و ارزیابی تولید است که در ساختار صنعت خودرو و قطعه سازی وجود ندارد. یعنی می خواهم بگویم که به مادر توصیه می کنم غیرفعال باشد. همانطور که می بینید پاسخ ندهید یک زنجیره خودرویی بی کیفیت تولید می کند و تنها یک سازمان یا شرکت را نمی توان به خاطر آن مقصر دانست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و وجود نیروی متخصص برای تولید قطعات خودروهای داخلی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: متاسفانه خودروسازان در این زمینه کار درستی انجام نداده اند و با وجود نیروی انسانی مازادی که دارند، اما این نیرو انسان اصلاً تخصص لازم را ندارد، از طرفی می توان گفت که حتی شرکت های خودروسازی نیز نمی توانند در زمینه مونتاژ کاری خوب عمل کنند، زیرا در تصادف زنجیره ای در بهبهان، خودروهای مونتاژی نیز متحمل آسیب زیادی شدند. آسیب دیدگی، بنابراین کیفیت ساخت این نوع خودروها اگرچه به صورت CKD وارد شده و داخل آن مونتاژ شده است، اما با توجه به اینکه نیروی متخصص در شرکت ها داریم، اصلا چنین مشکلی برای خودروسازان پیش نخواهد آمد.

این کارشناس صنعت خودرو، وی گفت: انحصار این صنعت یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به تولید قطعات بی کیفیت می شود. با توجه به انحصاری که برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود داشت، در حالی که نمی خواهند کیفیت محصولات خود را برای جلب رضایت مشتریان و افزایش سهم خود در بازار افزایش دهند، در حال حاضر بازار انحصاری دارند تا زمانی که صنعت خودرو باشد. در انحصار شرکت های ایران خودرو و سایپا، عزم لازم برای تولید خودروی باکیفیت، نجات جان مردم و صاحبان خودرو را نخواهند داشت.

امینی گفت: مشکل دیگر در این زمینه وضعیت صنعت خودرو است متأسفانه به دلیل دخالت های مستمر دولت در صنعت خودرو، مدیران سیاسی بر سر کار می آیند که هیچ تخصص و تجربه ای در این صنعت ندارند. در این زمینه باید توجه داشت که شرکت های خودروسازی به حیاط خلوت دولت های مختلف تبدیل شده اند. و به صراحت، سیاستمداران را دولت مدیران صنعت خودرو می داند که امروز نتیجه آن را می بینید که با تغییر دولت مدیران نیز تغییر کرده اند، با این وضعیت هیچ ثبات اداری در آن نمی بینیم. صنایع خودروسازی

وی افزود: این در حالی است که دولت شرکت خودروسازی را به حال خود رها کرده است، زیرا با توجه به هزینه های گزافی که مدیران سیاسی بر شرکت های خودروسازی تحمیل کرده اند، امروز دولت نمی تواند اقدامی انجام دهد و یقه خودروساز را بگیرد تا در چندین مورد. دولت ها با فشار بر خودروسازان از احداث سایت های مختلف در کشورهایی مانند ونزوئلا، سنگال و غیره یاد کردند که سرمایه خودروسازان را ویران کرد و یا در داخل، نمایندگان مجلس خواستار احداث سایت استانی برای حوزه انتخابیه خود شدند، در حالی که چنین زیرساختی وجود دارد. موضوعی وجود نداشت.

امینی اذعان داشت: چنین اقدامی باعث ایجاد هزینه های سربار برای خودروسازان می شود و خودروسازان به جای اینکه منابع خود را صرف تحقیق و توسعه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی کنند، تا زمانی که نگاه سیاسی به صنعت خودرو حاکم باشد، صرف مسائل دیگر می شود. بله، مشکلات از بین نمی روند، از بین می روند.

وی با اشاره به ویژگی هایی که یک خودروسازی دارد، گفت: مدیری که در جایگاه یک شرکت خودروسازی قرار می گیرد باید فردی قوی، مستقل، شایسته، مسئولیت پذیر و در عین حال در چند مورد زیر بار حرف های سفارشی باشد. نروید زیرا وضعیت امروز صنعت خودرو تا حدودی به دلیل عملکرد مدیران نالایق و ناکارآمد است. این در حالی است که قوه قضائیه و مجلس همراه با دولت به هیچ وجه به وظایف خود در رابطه با عملکرد مدیران شرکت های خودروسازی عمل نکرده اند و همین امر باعث شده تا همه از بی کیفیتی خودروهای داخلی صحبت کنند. .


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم