نگارش پنجم درس چهاردهم

ویرایش پنجم درس چهاردهم

پاسخ درس 14 ویرایش پنجم

ویرایش پنجم درس چهاردهم

درس چهاردهم: شجاعت

املا و دانش زبانی صفحه 73 ویرایش پنجم

1 جاهای خالی جملات زیر را با کلمات مناسب از متن درس پر کنید.
دوست داشتنی است که …خطر..و عاقبت کار بد بیمناک است.
چه انزجار و …نهوهیده.. این است که انسان بی دلیل می ترسد.
تلخی داروی سلامتی انسان است…ضمانتنامه.. او انجام می دهد.
امروزه علاوه بر نداشتن ترس و قدرت بدنی به ..شجاعت اخلاقی..ما هم نیاز داریم.
با ترس بخند..نادرست..، اولین قدم شجاعت است.

جواب صفحه 74 چاپ پنجم

2 جاهای خالی را با توجه به متن درس پر کنید و کلمه مورد نظر خود را بنویسید.

موارد دلخواه پایان توانایی
تصادف خطرناک … .ث

3 نمودارهای زیر را کامل کنید.
جواب صفحه 74 چاپ پنجم

گام به گام درس 14 ویرایش پنجم

درک مطلب صفحه 75 چاپ پنجم

پاسخ درک متن صفحه 36 ویرایش پنجم

پاسخ صفحه 75 چاپ پنجم

ب) با توجه به متن سه سوال بپرسید و پاسخ ها را بنویسید (سعی کنید با توجه به معنای کلی متن چند سوال مطرح کنید).
پاسخ:
دلیل شکست کاروان راهزنان چه بود؟ نه همراهی و کمک به کاروانیان و اتحاد و همراهی دو دزد.
رفتار حاکم با کاروانیان چگونه بود؟ آنها را شنید و سپس از یکی از کاروانیان علت شکست را پرسید
کاروان ها چگونه دزدان را شکست دادند؟ اگر متحد بودند.

گام به گام درس 14 ویرایش پنجم

پاسخ صفحه 76 چاپ پنجم

نوشتن پاسخ ها

یکی از موضوعات زیر را انتخاب کنید و در مورد آن گزارش بنویسید

کمپ تفریحی

سوالات عینی
طاق بستان چند طاق دارد؟
کجاست؟
کتیبه های طاق بستان را دیده اید؟
نقاشی ها چگونه در دل صخره ها حک شده اند؟

سوالات را سازماندهی کنید
طاق بستان کجاست؟
طاق بستان چند طاق دارد؟
کتیبه های طاق بستان را دیده اید؟
نقاشی ها چگونه در دل صخره ها حک شده اند؟

با چند نفر از دوستان به کرمانشاه رفتیم این شهر مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی دارد که اگر بخواهم در مورد آنها صحبت کنم باید کتاب بنویسم یکی از جاذبه های کرمانشاه طاق بستان است. سه طاق دارد، یکی دو طاق دیگر بزرگ است، داخل طاق، مجسمه خسروپرویز سوار بر اسب معروفش شبریز در دل صخره حک شده است که گفته می شود صحنه تاج گذاری است. با توجه به امکانات و ابزار آن زمان، انسان شگفت زده می شود و خالقان خود را تحسین می کند.

همچنین کتیبه‌های زیادی روی خط کناری یک کتیبه حک شده است در مقابل این طاق‌ها دریاچه زیبایی وجود دارد که آب آن از دل کوه بیرون می‌آید و پس از طغیان دریاچه، آب آن به رودخانه‌ها می‌ریزد. که مناطق گردشگری بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. پیشنهاد می کنم در صورت سفر به غرب از طاق بستان دیدن کنید.

برنامه یک روزه مدرسه

جواب صفحه 78 چاپ پنجم
گردش علمی

معرفی : مسیر علمی یکی از روش های تدریس فعال و روشی مناسب برای یادگیری یاددهی است که گاهاً توسط معلم و دانش آموزان برای مطالعه جامعه خارج از کلاس، آزمایشگاه یا کتابخانه با توجه به برخی اهداف آموزشی خاص طراحی می شود.

Cos: تور علمی به دانشجویان این امکان را می دهد که از طریق مشاهده طبیعت، رویدادها، فعالیت ها، اشیاء و افراد، تجربیات علمی کسب کنند و از طریق مشاهده مستقیم تفاوت ها یا شباهت ها، با محیط اجتماعی و مفاهیم آشنا شوند. در ذهن شما بهتر است

در برخی موارد می توان از یک سفر میدانی برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای انجام یک آزمایش یا پروژه استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر هدف آشنایی با مواد معدنی با ارزش اقتصادی باشد، دانش آموزان می توانند برای جمع آوری مواد معدنی مختلف به معادن مختلف مراجعه کرده و آنها را جمع آوری کنند. پس از تست های لازم در کلاس تشخیص دهید.

نتیجه: به طور کلی، یک سفر می تواند بازدید از یک شهر، موزه، کارخانه، کارگاه صنعتی، جنگل، ترمینال مسافربری، فرودگاه، راه آهن، نمایشگاه، مزرعه و مکان های دیگر باشد. تجربیات دست اول از محیط مدرسه یا سایر مؤسسات آموزشی نیز می تواند به دست آید. بنابراین، تور نباید بازدید از مکان های دور باشد. به همین ترتیب، مشاهده محیطی که دانش آموزان را احاطه کرده است که به آنها امکان کسب تجربیات آموزشی را می دهد نیز می تواند به عنوان یک سفر علمی تلقی شود.

در نظرات به دوستان پاسخ دهید

پاسخ: سفر علمی کودکان را از زندگی آگاهی حال و گذشته آگاه می کند و کودک و نوجوان با دیدن آنها به دنبال کشف بیشتر است و به توانایی کودک کمک زیادی می کند.

پاسخ: سفر علمی به کودکان قدرت تحلیل طبیعت و استفاده صحیح و بهینه از نعمت های الهی را می دهد.

بازدید از یک مکان تاریخی، علمی، آموزشی

پاسخ: وقتی به خانه رسیدم، همه چیزهایی را که در جریان ملاقات دیدم برای والدین و خواهر و برادرم توضیح دادم و گفتم که اگرچه دیدار طولانی نبود، اما در عوض چیزهای زیادی یاد گرفتم و خودم را به تجربیاتم اضافه کردم.

انشا در مورد دیدار دو تیم ورزشی

پاسخ: هر کلاس در مدرسه ما یک تیم ورزشی دارد. و هر ماه مسابقه ای بین تیم ها برگزار می شود. و امسال تیم ما والیبال بود. این بار رقیب ما تیم ششم بود.

پاسخ: بالاخره روز بازی فرا رسید و به زمین والیبال رفتیم. مسابقه و بازی را با سوت یک مربی ورزشی شروع کردیم. پس از اتمام ست اول که با برد ششم به پایان رسید، ست دوم آغاز شد و این بار با جدیت هر چه بیشتر ادامه دادیم و این ست را بردیم. ست بعدی تعیین کننده بود و باید با تمام وجود بازی می کردیم تا نتیجه کارمان را ببینیم. مجموعه شروع شد و با رقابت بیشتر و تلاش چشمگیرتر ادامه دادیم و نتیجه همان شد که می خواستیم. و حالا همه کسانی که قبل از مسابقه می گفتند تو نمی توانی، تو کوچک هستی، هر شش نفر از تو قدرتمندترند. شرمنده شدند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم