همه چیز در مورد قرص فلوکستین ۲۰

حداکثر میزان مصرف فلوکستین برای درمان اختلالات قبل از قاعدگی و پریود ، 80 میلی گرم و در موارد حاد می باشد . میشود. در حقیقت با مصرف پروزاک، میزان این ماده در بدن افزایش یافته و سبب بهبود علائم افسردگی و اضطراب میشود. به عنوان مثال می توان به داروهایی مانند اکستازی، مخمر سنت جان، داروهای ضد افسردگی خاص (از جمله سایر SSRI ها مانند سیتالوپرام/پاروکستین، SNRI ها مانند دولوکستین/ونلافاکسین)، تریپتوفان و غیره اشاره کرد. فلوکستین از خانواده ی داروهای مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) بوده و به افزایش سروتنین (ماده شیمیایی در مغز که به حفظ تعادل روانی کمک می کند) در مغز افراد می شود. کپسول فلوکستین یک داروی ضدافسردگی مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRI) است. فلوکستین یک داروی نسخه ای است که برای درمان اختلال افسردگی اساسی، پرخوری عصبی (اختلال خوردن)، اختلال وسواس فکری-اجباری، اختلال هراس و اختلال نارسایی پیش از قاعدگی PMDD استفاده می شود. اما اگر مصرف داروی ضد افسردگی خود را متوقف کنید ، ممکن است عود افسردگی داشته باشید. داروی فلوکستین ممکن است تفکر یا واکنش شما را مختل کند. کاربامازِپین: این تداخل موجب تاری دید، سرگیجه یا لرزش میشود. نتایج حاصل از این گزارش حاکی از آن است که فلوکستین دارای یک اثر مهارکنندگی قوی از تکثیر کوکساکی ویروس است که وجود این ویروس در دستگاه گوارش موجب بروز بیماریهایی از قبیل فلج اطفال و عفونتها و بیماریهای فرصت طلب دیگر میشود.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

در دوران شیردهی این دارو به راحتی وارد بدن نوزاد شده و اثرات نامطلوبی روی او خواهد گذاشت. اگر از مصرف داروی فلوکستین در شیردهی راضی هستید، اما عوارض آن بر نوزادتان شما را نگران کرده است، حتما با متخصص دربارهی کاهش مقدار مصرف دارو صحبت کنید. مطالعات نشان می دهد استفاده از فلوکستین را در دوران شیردهی ممکن است، اگرچه برخی از پرشکان استفاده از آن را توصیه نمیکنند اما اگر مادر در دوران بارداری فلوکستین مصرف میکرد یا سایر داروهای ضدافسردگی بر مادر بی اثر بوده اند، اکثر متخصصان توصیه میکنند که مصرف فلوکستین در دوران شیردهی نیز ادامه پیدا کند. این عوارض در تعداد کمی از افراد بروز می کند و ممکن است در بسیاری از افراد خود را نشان ندهد. مطرف این دارو برای کودکان بالای 6 سال به مقدار 5 میلی گرم 2 تا 4 بار در روز که ممکن است در صورت نیاز به 10 میلی گرم 2 تا 4 بار در روز افزایش یابد .

آخرین دوز پروزاک تا چند هفته در بدن شما باقی میماند و باید در صورت نیاز به مصرف هر دارویی به صورت همزمان با پزشک مشورت کنید. آخرین شواهد از یک مطالعه مستقل بزرگ به دست آمده است که در اواخر اکتبر به صورت آنلاین منتشر شد. در بعضی موارد مصرف فلوکستین باعث بروز علائم آلرژی میشود این واکنش های آلرژیک شامل بثورات پوستی یا کهیر ، مشکل در تنفس ، تورم صورت ، لب ، زبان میباشد. مدیریت: از داروهای سروتونرژیک (پرخطر) همراه با داپوکستین یا طی 7 روز پس از قطع داروی سروتونرژیک استفاده نکنید. حداکثر دوز 80 میلی گرم خوراکی در روز. پس از ۱۳ هفته مصرف روزانه، ۹۰ میلی گرم یک بار در هفته ممکن است در برخی از بیماران موثر باشد. اگر دیابت دارید، فلوکستین ممکن است بر سطح قند خون شما تاثیر بگذارد. اگر عوارض جانبی بسیار جدی دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید، از جمله: مدفوع خونی/سیاه/قیری، استفراغ شبیه تفاله قهوه، تشنج، علائم مشکلات کلیوی (مانند تغییر در مقدار ادرار)، درد چشم/ تورم/قرمزی، گشاد شدن مردمک ، تغییرات بینایی و تاری دید است. پیش از مصرف داروی فلوکستین همهی داروهای مصرفیتان و مشکلاتی از قبیل مشکلات خاص قلبی مانند نارساییهای قلبی، ضربان قلب آهسته و افزایش سطح کیوتی در نوار قلب و سابقهی خانوادگی مشکلات خاص قلبی مانند افزایش سطح کیوتی در نوار قلب و ایست ناگهانی قلب را با پزشک خود یا دکتر داروخانه در میان بگذارید.

مصرف کرده اید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

دوز و مقدار داروی فلوکستین، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید. به طور کلی از عوارض فلوکستین میتوان به مواردی مانند کاهش اشتها، خستگی، عرق کردن و یا خمیازه کشیدن، ضعف، کاهش وزن، تغییر در میل و توانایی جنسی، گلو درد، تهوع، خواب آلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکل در بینایی، گرفتگی عضلات و خشکی دهان و … قبل از استفاده از هر دارویی، اگر در ۵ هفته گذشته فلوکستین مصرف کرده اید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. اگر کسی افسرده نباشد و فلوکستین را فقط به عنوان داروی کاهنده وزن مصرف کند اتفاقا ممکن است عوارض جانبی زیاد و ناراحتکنندهای به همراه داشته باشد؛ چرا که این دارو اصولا به عنوان داروی کاهش وزن در نظر گرفته نمیشود. فلوکستین نیز نوعی داروی درمان افسردگی است که می توان از آن برای جلوگیری از زود انزالی استفاده کرد.مصرف تمام داروها می تواند عوارض جانبی در پی داشته باشد. بهتر است در این موارد افکار خود را با نزدیکان و مشاور یا پزشک خود در میان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید.

قرص فلوکستین 20

افراد مسن نسبت به عوارض جانبی این دارو، به ویژه خونریزی و از دست دادن هماهنگی، حساسیت دارند. 7- سالمندان به دلیل تاثیر این دارو در خونریزی و عدم هماهنگی، باید در مصرف آن احتیاط کنند. مکانیسم عمل این دارو به این صورت است که از طریق مهار باز جذب هورمون سروتونین، باعث افزایش این ماده در مغز میشود؛ در نتیجه باعث کاهش اضطراب، بهبود سطح انرژی، کسب آرامش، خواب و افزایش اشتها میشود. از طرفی مصرف پروزاک شب هنگام باعث مختل شدن خوابتان میشود؛ به همین دلیل توصیه میشود این دارو صبحها خورده شود. این دارو به بهبود خلق و خو، خواب، اشتها و سطح انرژی کمک می کند و همچنین باعث بازگشت علاقه به فعالیت های روزمره می شود. همچنین باعث کاهش فعالیت غده تیروئید شده که احتمالا ناشی از افزایش ترشح پرولاکتین توسط این دارو و از این طریق مهار ترشح هورمون آزاد کننده تیروتروپین و کاهش تولید تیروتروپین و هورمونهای تیروئیدی شده است.

میبایست در هنگام مصرف خانواده مراقبل فرزند خود باشند.

به علاوه لزوم انجام کارهای مکرر و تکراری (از جمله شستن دست ها و چک کردن اطراف) را که باعث مختل شدن فعالیت های روزمره می شود، کاهش می دهد. 4- داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAOI) مثل ایسوکاربوکازید، لینزولید، متیلن آبی، مکلبباید، فنلزین، پروکاریسین، راازگالی، ترانیلسیپرومین به صورت همزمان بافلوکستین عوارض شدیدی دارد. برخی از داروهایی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: داروهای دیگری که می توانند باعث خونریزی/کبودی شوند (از جمله داروهای ضد پلاکت مانند کلوپیدوگرل، NSAID ها مانند ایبوپروفن و رقیق کننده های خون مثل وارفارین). از جمله دلایل زیادی هستند که باعث شده این روزها عده زیادی از مردم به استفاده از قرصهای فلوکستین یا همان پروزاک روی آورند و آن را مثل نقل و نبات مصرف کنند. اگر در زمان مصرف فلوکستین قصد باردار شدن دارید یا فکر می کنید باردار شده اید، بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و در مورد مزیت ها و خطرات مصرف این دارو در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید. میبایست در هنگام مصرف خانواده مراقبل فرزند خود باشند. هنگام پرواز، هرگز آن را در چمدانی که به بار تحویل میدهید قرار ندهید.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

اگر هنگام مصرف این دارو باردار شدید، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش/تورم (مخصوصا در صورت/زبان/گلو)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی، به پزشک مراجعه کنید. در صورت تمایل به قطع دارو به پزشک مراجعه کنید و بر اساس دستورات او عمل کنید. اگر علائم در مدت چند هفته بهبود پیدا نکند، میزان دوز مصرفی می تواند افزایش پیدا کند. میزان مصرف قرص برای درمان اختلالات قبل از قاعدگی معمولا به صورت مصرف روزانه ۲۰ میلی گرم در طول چرخه قاعدگی و یا ۲۰ میلیگرم ۱۴ روز قبل از شروع قاعدگی می باشد . گفتنی است فلوکستین یک داروی ضد افسردگی است که در حال حاضر برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی و برخی از اختلالات شخصیتی مورد استفاده قرار میگیرد. تداخلات دارویی باعث کاهش و تضعیف عملکرد داروی فلوکستین میشود. از فلوکستین به عنوان داروی قرن یاد میشود و به علت عملکرد بسیار عالی و اثربخشی بالا، مصرف آن بسیار شایع است.

افزایش عوارض جانبی سایر داروها: مصرف داروی فلوکستین با داروهای خاص خطر عوارض جانبی این داروها را افزایش میدهد. این دارو متابولیسم عبور اول کبد وسیعی دارد. دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید. به دلیل این که مسمومیت با این دسته از داروها بسیار خطرناک می باشد دارو را به همان مقدار تجویز شده مصرف کنید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.در صورت مصرف بیش از حد یا ناخواسته ی دارو حتما با مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید. طبق قوانین سازمان غذا و دارو، فروش محصولات دارویی به صورت حضوری می باشد جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02174953 تماس حاصل فرمایید. از مصرف طولانی مدت این دارو ، بدون توصیه پزشک اجتناب کنید، مقدار مصرف این دارو نیز باید دقیقا طبق دستور پزشک باشد. اما عوارض جانبي زيادي در بروشور دارو نوشته شده كه اگر مصرف طبق نظر و بررسيهاي پزشك باشد، بسياري از عوارض ذكر شده نادر بوده و در كمتر فردي ديده ميشود. فلوکستین را معمولا باید یک بار در روز مصرف کنید. دوز مصرفی برای هر نوع بیمار از ۸۰ میلی گرم در روز نمیبایست تجاوز کند. الکل و ماریجوانا این حالات را تشدید میکنند لذا از رانندگی و فعالیتهایی که نیاز به هشیاری دارند تا زمانی که در هشیاری کامل به سر ببرید اجتناب کنید.

در حین مصرف این دارو رانندگی نکنید. اگر رانندگی میکنید یا هرکاری که نیازمند هوشیاری و وضوح دید است انجام می دهید، مراقب باشید. خطر سندرم/سمیت سروتونین ممکن است با شروع یا افزایش دوز این داروها بیشتر باشد. برای آشنایی بیشتر درباره درمان زود انزالی کلیک کنید. همچنین ا ز تجویز این دارو بدون توصیه پزشک برای افراد زیر ۱۸ سال اجتناب کنید. این لیست کاملی از داروهای تداخل با فلوکستین نمی باشد، اگر هر دارویی مصرف می کنید می بایست قبل از تجویز فلوکستین به پزشک خود بگویید. ممکن است ۴ تا ۵ هفته طول بکشد تا اینکه شما سود کامل را احساس کنید. قبل از مصرف فلوکستین سوابق پزشکی خود از جمله سابقهی شخصی یا خانوادگی ابتلا به افسردگی شیدایی یا اختلال دو قطبی و مانیک، سابقهی شخصی یا خانوادگی اقدام به خودکشی، مشکلات کبدی، دیابت، کمبود سدیم در خون (که ممکن است با مصرف قرصهای ادرار آور و قرصهای آب تشدید شود)، کمآبی بدن، تشنج، زخم معده و روده و سابقهی شخصی یا خانوادگی آب سیاه (گلوکوم زاویه بسته) را دارید موضوع را با پزشک خود یا دکتر داروخانه در میان بگذارید. یکی از عوارض جانبی مصرف فلوکستین ، کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن است.ولی توجه داشته باشید که این فقط یکی از عوارض جانبی این دارو است و به هیچ عنوان نباید فلوکستین را فقط برای لاغری و کاهش وزن مصرف کنید.

ممکن است پزشک به شما دستور دهد که آن را هر روز در ماه یا فقط ۲ هفته قبل از پریود مصرف کنید. چنانچه باردار هستید فقط در صورت نیاز ضروری قرص فلوکستین 10 و 20 را مصرف کنید. این دارو را منظم استفاده کنید. اگر هر یک از این علائم را در نوزاد خود مشاهده کردید، به پزشک اطلاع دهید. اختلال هراس: اثربخشی فلوکستین در درمان هراس در دو کارآزمایی بالینی مشخص شده است. به هیچ عنوان دو دوز دارو را با هم مصرف نکنید. شما می توانید فلوکستین را در هر زمانی مصرف کنید، به شرطی که بازه زمانی توصیه شده توسط پزشک را رعایت کرده باشید. همچنین، در زمان خرید می توانید از مشاوره های رایگان این مرکز بهره مند شوید. ذکر نکردن سایر اطلاعات به این معنی نیست که پس مثلا مصرف فلوکستین با فلان دارویی که اسمش اینجا نیامده، تداخلی ندارد یا مصرف فلوکستین برای سایر بیمارانی که در گروه هشدار ذکر نشدهاند، میتواند مناسب باشد. بیمارانی که به طور ناگهانی دوز مصرفی خود را کاهش داده یا مصرف پروزاک را متوقف می کنند، ممکن است تعدادی از عوارض جانبی ناخواسته را تجربه کنند. به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

اگر هر یک از این عوارض ادامه یافت یا بدتر شد، فورا به پزشک خود اطلاع دهید. اگر شدیدتر هستند یا از بین نمی روند، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. داروهای ضد افسردگی انواع مختلفی دارند که از شناخته شدهترین آنها میتوان به داروهای مهارکننده انتخابی باز جذب سروتونین یا SSRIs اشاره کرد. اما بررسی ها نشان داد که تاثیر کلردیازپوکساید بر کاهش جذب ید رد می شود. اما بسیاری از مصرفکنندگان نیز هیچ نوع عارضهای بروز نمیدهند. محصولات گیاهی را با عملکردهای ضد انعقادی یا ضد پلاکتی 2 هفته قبل از اقدامات جراحی ، دندانپزشکی یا تهاجمی قطع کنید. ماری جوانا (حشیش)، آنتی هیستامین ها (مانند ستیریزین، دیفن هیدرامین)، داروهای خواب یا اضطراب (مانند آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم)، شل کننده های عضلانی، مسکن های اپیوئیدی (مانند کدئین) و … مدیریت: در صورت امکان از مصرف همزمان اکسی کدون و بنزودیازپین ها یا سایر داروهای سرکوب کننده CNS خودداری کنید.

یا پروزاک، یکی از معروفترین داروهای ضد افسردگی است.

برخی از داروها (مانند مترونیدازول، دی سولفیرام) در صورت ترکیب با الکل می توانند واکنش جدی ایجاد کنند. در ضمن، میتوانید نظرات سازندهی خود را که به طور حتم در ارتقای کیفیت مطالب مؤثر است، در قسمت دیدگاهها با بنده و سایر دوستان مطرح کنید. با توجه به آمار نوزادانی که مادر در سه ماه آخر بارداری این دارو را مصرف کرده است دارای علائمی شامل مشکل در غذا خوردن و تنفس، تشنج، سفت شدن عضلات و گریهی مداوم بوده اند. این دارو وارد شیر مادر می شود. این لیست تمام تداخلات دارویی نیست. تداخلات خطرناک دارویی ممکن است رخ دهد. مصرف وعده های غذایی ساده و پرهیز از غذاهای تند و سرشار از ادویه نیز ممکن است کمک کند. احساس بیماری (حالت تهوع) – مصرف فلوکستین همراه با غذا یا پس از آن را امتحان کنید. فلوکستین (Fluoxetine) یا پروزاک، یکی از معروفترین داروهای ضد افسردگی است. در واقع درمان افسردگی با درمانهای غیر دارویی به فرد کمک میکند تا به طور کامل مشکل خود را حل کرده و عود بیماری را نیز تجربه نکند. در صورتی که به وعده بعدی مصرف قرص نزدیک بود، وعده قبلی را مصرف نکنید اما اگر هنوز فاصله زمانی مناسبی وجود دارد به محض یادآوری قرص را بخورید.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تعبیر خواب آنلاین با مشاوره رایگان و تخصصی
تعبیر خواب برف داخل خانه
تعبیر خواب مارمولک در دستشویی
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
Unlocking the World of Money Exchange
تماس با ما