چه افرادی می توانند و نمی توانند فلوکستین مصرف کنند

داروهای مهارکننده ی اختصاصی این پمپ های جمع کننده ی سروتونین (SSRI) که فلوکستین یکی از آنهاست، با مهار بازجذب سروتونین به داخل سلول ها منجر به باقی ماندن سروتونین در فضای بین سلولی در مغز و در نتیجه تحریک بیشتر سلول های عصبی می شوند. قرص فلوکستین Fluoxetine یکی از دارو های ضد افسردگی است که موارد درمانی مختلفی دارد. قرص فلوکستین ممکن است باعث سرگیجه و خواب آلودگی شود. کاربامازپین: مصرف این داروها در کنار هم میتواند باعث تاری دید، سرگیجه یا لرزش شود. توجه : مصرف کپسول فلوکستین در افراد کمتر از ۱۸ سال توصیه نمی شود . این عوارض معمولاً خفیف هستند و بعد از چند هفته از بین می روند.اگر تصمیم گرفتید که مصرف فلوکستین را قطع کنید، پزشک توصیه می کند دوز خود را بتدریج کاهش دهید تا دچار عوارض جانبی اضافی نشوید. استفاده از این قرص برای کنترل میل به انجام مکرر کارها ( مانند شستن دست، شمارش و چک کردن) را که در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کنند، کاهش دهد. فلوکستین یکی از داروهای موثر در درمان افسردگی است که در حال حاضر در اشکال مختلفی شامل کپسول، کپسول تأخیر در انتشار، قرص و محلول وجود دارد.

قرص فلوکستین 20

فلوکستین (Fluoxetine) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس و پرخوری عصبی پذیرفته شده است. پروزاک را نباید با داروهای ضد روان پریشی، سایر SSRI ها و سایر داروهای سروتونرژیک از جمله لیتیوم و گل راعی استفاده کرد. اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید (از جمله داروهای ادرار آور) یا مبتلا به شرایط خاصی هستید، مانند تعریق شدید، اسهال یا استفراغ، خطر طولانی شدن QT افزایش پیدا می کند. سطح پایین پتاسیم یا منیزیم در خون هم عواملی هستند که خطر طولانی شدن QT را افزایش می دهند. اگر از این داروها مصرف میکنید، پزشک معالجتان درمان را با فلوکستینِ دز پایین آغاز خواهد کرد و وضعیتتان را ازلحاظ علائم سندروم سروتونین زیرنظر خواهد گرفت. وقتی فردی مراجعه میکند که افسردگی خفیف تا متوسط یا خلق و خوی پایین دارد موارد درمانی مختلفی را میتوان در نظر گرفت. سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA)، اخیرا استفاده از پروزاک را برای درمان حاد و طولانی اختلال افسردگی اساسی (MDD) و اختلال وسواس فکری (OCD)، بولیمیا، نروزا و اختلال وحشت با یا بدون آگورافوبیا تایید کرده است. در صورت بروز این مشکل مصرف دارو ر متوقف کرده و بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید.

عوارض فلوکستین ۲۰

اگر حین مصرف دارو باردار شدید، سریعا این موضوع را به پزشک معالجتان اطلاع دهید. برای اطمینان بیشتر همیشه باید درمورد تداخل داروهای تجویزی با سایر داروها، ویتامینها، گیاهان دارویی، مکملها و داروهای غیرتجویزی از پزشک معالجتان مشورت بگیرید. برخی از داروها میتوانند با فلوکستین تداخل ایجاد کرده و سبب بروز وضعیت خطرناکی بنام سندرم سروتونین شوند. هر یک از ما در طول زندگیمان ممکن است افسردگی را تجربه کرده باشیم، بنابراین مصرف قرص فلوکستین قرص ناشناختهای نیست. پزشک از قرص «فلوکستین» استفاده کرد و حالا که باید دُز دارو را بیشتر کند، این قرص در بازار نایاب شده است؛ «دکتر حدود شش ماه قرص فلوکستین را که بسیار با شرایط من سازگار بود، تجویز کرد. فلوکستین به شکل کپسولهای ۱۰ و ۲۰ میلیگرم در بازار رایج است و برای درمان بیماریهای افسردگی، اضطراب و وسواس جبری تجویز میشود. کپسول های 10 میلی گرمی،20 میلی گرمی و 40 میلی گرمی فلوکستین در بازار موجود است.

فلوکستین می تواند قضاوت، تفکر یا مهارت های حرکتی را مختل کند. معمولا زمانی بین یک یا 4 هفته طول میکشد تا دارو تاثیرات خود را بگذارد اما اگر علائم افسردگی در شما کاهش پیدا کرد متوجه خواهید شد که دارو در حال اثر گذاری است. یکی از عوارض جانبی این دارو است از دست دادن اشتها و متعاقب آن کاهش وزن. يكي از علائم افسردگي بي اشتهايي است كه اتفاقا برخي افراد پس از مصرف فلوكستين و بهبود افسردگي، اشتها پيدا كرده و ممكن است حتي وزن اضافه كنند. نيمه عمر آلپرازولام در صورت مصرف همزمان با اين دارو ممكن است افزايش يابد. يكي از عوارض فلوكستين ممكن است كاهش ميل جنسي باشد كه پزشك در صورت لزوم اين موضوع را كنترل ميكند. زنان باردار هم فقط در صورت نیاز و با نسخه پزشک فلوکستین را مصرف کنند. اگر شما مجبورید داروهایی مصرف کنید که می تواند به نوزادتان آسیب برساند، ممکن است لازم باشد که شیردهی را متوقف و شیرخشک را انتخاب کنید. در صورت بروز این عوارض با پزشک مشورت کنید. لازم است بدانید در صورت دستور پزشک مصرف همزمان فرق کلردیازپوکساید با پروپرانول تداخلی ندارد و می توان این دو را با هم مصرف نمود. برای اینکه هیچ تداخلی رخ ندهد، باید تمام داروها، ویتامینها یا گیاهان داروییای را که مصرف میکنید به پزشک معالجتان اطلاع دهید.

را برای درمان افسردگی و اضطراب شدید تجویز می کنند.

قبل از مصرف دارو های خواب آور، ضد درد، سرما خوردگی، شل کننده عضلات یا دارویی برای اضطراب، افسردگی یا تشنج، به پزشک خود اطلاع دهید. پروزاک یا فلوکستین یک ضد افسردگی پرکاربرد است. کپسول خوراکی فلوکستین برای درمان کوتاهمدت و بلندمدت بولیمیا نِرووزا، افسردگی ماژور و اختلال وسواس فکری-عملی تجویز میشود و برای درمان کوتاهمدت حملات پانیک نیز کاربرد دارد. فلوکستین برای درمان افسردگی شدید، پرخوری عصبی (بولیمیا)، وسواس فکری، اختلال ناخوشی پیشاقاعدگی در زنان (PMDD) مورد استفاده قرار می گیرد. پزشکان غالباً فلوکستین (پروزاک) را برای درمان افسردگی و اضطراب شدید تجویز می کنند. پزشکان می توانند بعد از مصرف فلوکستین توسط مادر، ترکیبات داروی موجود در سرم خون نوزادان را تشخیص دهند. در صورتی که در حال مصرف سایر داروهای حاوی سروتونین باشید، خطر بروز سندروم سروتونین بیشتر خواهد شد. اگر مصرف دارو را به طور ناگهانی متوقف کنید، برخی شرایط بدتر خواهد شد. بنابراین در زمان مصرف داروی فلوکستین قند خون خود را به طور منظم چک کرده و نتیجه را به پزشک اطلاع دهید. اگر در طول 14 روز گذشته از داروهای مهار کننده مونو آمین اکسیداز (ایزوکربوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، فنلزین، راساژیلین، سلژیلین یا ترانیلسیپرومین) استفاده کرده اید نباید از فلوکستین استفاده کنید؛ زیرا ممکن است باعث بروز تداخلات دارویی خطرناکی شود.

برای درمان اختلال ناخوشی پیشاقاعدگی، فلوکستین معمولا بصورت یک کپسول در هر روز مصرف میشود. این دارو در ایران بصورت کپسول ۱۰و ٢٠ ميلي گرم و شربت ٢٠ميلي گرم در ۵ میلی لیتر موجود می باشد. به این منظور از قاشق غذاخوری برای خوردن شربت استفاده نکنید. برای به حداقل رساندن عوارض جانبی فلوکستین پزشک توصیه می کند مصرف دارو را به میزان کم شروع کرده و به تدریج مصرف آن را افزایش دهد. اگر به زمان مصرف بعدی نزدیک هستید ، دوز فراموش شده را رها کرده و سرساعت بعدی داروی خود را مصرف کنید. اگر دچار چنین علائمی شدید سریعا با اورژانس تماس بگیرید یا به نزدیکترین مرکز اورژانس مراجعه کنید. در صورت مشاهده هر کدام از علائم بالا هر چه سریع به روانپزشک خود مراجعه نمایید. در صورت مشاهده این علائم به صورت شدید و در طی چند روز حتما به روانپزشک خود اطلاع دهید. اگر قرار باشد فلوکستین را دو بار در روز مصرف کنید، پزشک توصیه می کند یک بار صبح و یک بار عصر بخورید. ممکن است برای مقابله با افسردگی یا اختلال هراس پس از زایمان ، پزشک به شما توصیه کند که مقدار کمی از این دارو را مصرف کنید. فلوکستین گاهی همراه با داروی دیگری به نام الانزاپین (زیپرکسا) برای درمان افسردگی مانیک (شیدایی) ناشی از اختلال دوقطبی استفاده می شود.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

کلردیازپوکساید برای تسکین اضطراب و کنترل بی قراری ناشی از ترک الکل استفاده می شود. فلوکستین یک بازدارنده بازجذب سروتونین (SSRI) برای درمان افسردگی می باشد. کلردیازپوکساید به عنوان یک داروی ضد افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت استفاده از این دارو همراه با داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)، آسپیرین، وارفارین و سایر داروهای مؤثر بر انعقاد خون، احتیاط لازم است، زیرا این خطر وجود دارد که منجر به خونریزی شود. بعضی از شرایط روانپزشکی و برخی بیماری ها ممکن است هنگامی که دارو به طور ناگهانی متوقف می شود، بدتر شوند و ممکن است لازم باشد در هنگام عدم نیاز به دارو، دوز دارو را به تدریج کاهش دهید. مهارکننده های انتخابی بازگشت مجدد سروتونین (SSRI) نوعی دارو است که به طور معمول به عنوان ضد افسردگی در درمان اختلال افسردگی عمده و اختلالات اضطرابی استفاده می شود. داروهای ضد افسردگی دیگر را همراه با هم مصرف نکنید، زیرا این امر می تواند منجر به بروز عوارض شود. فلوکستین یکی از داروهایی است که ممکن است زیاد نام آن را شنیده باشید و همین امر سبب می شود این موضوع به ذهن شما خطور کند که فلوکستین چیست؟ قطع ناگهانی یا کاهش مصرف فلوکستین باعث بهم خوردن تعادل مغز شده و همین امر با بروز عوارض جسمی و روحی همراه خواهد بود.

اثر بخشی دارو ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد.

کمک میکند. این دارو برای کاهش علائم و درمان بیماری در مبتلایان به افسردگی اساسی، پرخوری عصبی، اختلال هراس و اختلال دیسفوریک پیش از قاعدگی هم تجویز میشود. این دارو برای درمان اختلال افسردگی اساسی، اختلال وسواس فکری-اجباری، پرخوری عصبی، اختلال هراس و اختلال نارسایی پیش از قاعدگی استفاده می شود. اگر روان درمانی بی اثر است؛ یا اگر مادر روش دارویی را بیشتر از روان درمانی انتخاب میکند، نمی توان به خاطر شیردهی، درمان افسردگی پس از زایمان را قطع کرد. اثر بخشی دارو ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد. تا ۸۰ میلی گرم روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. در مورد تمام داروهایی که مصرف میکنید با پزشک مشورت کنید و پیش از ایجاد تغییرات در مقدار و زمان داروهای مصرفی تان به پزشک اطلاع دهید. نحوهی اثرگذاری فلوکستین بهاینترتیب است که موجب افزایش مقدار مادهی طبیعی سروتونین در مغز میشود. با این حال بهتر است برای اثرگذاری بهتر در کنار دارو درمانی از روان درمانی نیز بهره ببرید تا مشکلات شما سریعتر کاهش پیدا کند و بتوانید به روال عادی زندگی خود بازگردید.

به علاوه در همان افرادی هم که بر اثر مصرف فلوکستین وزن کم کردهاند، این کاهش وزن محدود بوده و به این صورت نیست که چندماه فلوکستین مصرف کنند و هرماه مقداری وزن کم کنند. عضلانی اسکلتی: درد عضله و سایر عوارض مثل بیقراری، کاهش وزن، اختلالات جنسی، عدم تعادل، افزایش افکار و میل به خودکشی و. اگر می خواهید از این دارو برای درمان اضطراب ناشی از عمل جراحی استفاده کنید بهتر است مصرف آن به شکل وریدی یک ساعت قبل از عمل باید 50 تا 100 میلی گرم از این دارو به صورت عضلانی تزریق شود. مصرف فلوکستین تنها زمانی جایز است که فواید احتمالی آن خطرات احتمالی ناشی از مصرف دارو را توجیه کنند. پزشک شما می تواند خطرات و فواید این کار را توضیح داده و به تصمیم گیری درباره این که چه درمانی بهترین گزینه برای نوزاد شما است، کمک کند. او ادامه میدهد: «بیماری که افکار خودکشی و آسیبزدن به خود را دارد، به اجبار نزدیکانش، برای درمان به دکتر مراجعه کرده و حالا که دارویش پیدا نمیشود، بهشدت در معرض آسیب قرار دارد. اگر پزشک برایتان فلوکستین تجویز کرده است، ملاحظات زیر را مدنظر داشته باشید.

به همین ترتیب، اگر به همراه مصرف داروهایی مثل فلوکستین، در حین شیردهی، شیرخوار شما در افزایش وزن دچار مشکل شده است، پزشک متخصص اطفال ممکن است پیشنهاد کند که مصرف شیرخشک انتخاب بهتری است. اما اگر وقتی یادتان آمد که فقط چند ساعت به وعدهی بعدی مانده است، فقط یک دُز مصرف کنید. جایگزینی داروهای نایاب با نمونههای دیگر یکی از اقدامات آنها در این شرایط است که اگر چه عوارض خاص خود را به همراه دارد اما هیچ چارهای جز این اقدام و حفظ خونسردی نداشتند تا بتوانند بیماران را هم نسبت به تغییر دارو راغب کرده و نگرانی را به بیمارانشان انتقال ندهند. در حالی که این دارو باید برای مدت مشخص شده و با دوز مناسبی که پزشک برای بیمار تعیین کرده است، مصرف شود. برای اطمینان بیشتر همیشه باید درمورد عوارض جانبی داروهای تجویزی با پزشک معالج خودتان که به سوابق پزشکی شما آگاهی دارد مشورت کنید. موارد بیان شده لیست کامل عوارض جانبی فلوکستین (visit my web page) نیستند، در صورت مشاهده هر گونه عارضه ای که در این لیست به آن اشاره نشده به پزشک مراجعه کنید. از آنجایی که مصرف فلوکستین فقط با نسخه پزشک امکانپذیر است، بنابراین میزان مصرف این دارو برای هر فرد متفاوت است.

دارید از مصرف آن خودداری کنید.

برای تولید دارو وابسته هستیم! این روانپزشک نبود صنعت داروسازی در کشور را علت اصلی این کمبودها اعلام میکند: «مکرر اعلام میشود که بیش از ۹۰ درصد داروها در ایران ساخته میشود و وابستگی خاصی در این زمینه به خارج از کشور نداریم اما واقعیت این است که بسیار وابسته به کشورهای دیگر هستیم. اما همانطور که گفته شد در کنار مزایا و موارد درمانی، عوارض و اثرات جانبی نیز دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. اما در این خصوص با دکتر پوست، مو و زیبایی مشورت کنید. قبل از شروع مصرف داروی فلوکستین راهنمای مصرف دارو را با دقت مطالعه کنید و اگر در مورد دارو سوالی دارید از پزشک خود بپرسید. همچنین درصورتی که نسبت به فلوکستین حساسیت دارید از مصرف آن خودداری کنید. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش، تورم (به ویژه در صورت، زبان، گلو) فوراً به پزشک کمک کنید. افراد سالمند ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو حساسیت بیشتری داشته باشند، به ویژه خونریزی و QT طولانی. در زمان مصرف فلوکستین توسط مردها به ندرت پیش می آید که فرد دچار نعوظ 4 ساعته یا طولانی تر می شود.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

او کمبود دارو در بخش اعصاب و روان را بسیار خطرناک دانسته و اعلام میکند که تمام گروههای بیماران با معضلات کمبود دارو روبهرو هستند: «بیماران حوزه اعصاب و روان در مدت زمان طولانی دارو مصرف میکنند و یک داروی مناسب با بررسیهای همهجانبه روی وضعیت بیمار تجویز یا تغییر داده شده به همین دلیل کمیابی در بخش دارو میتواند تمام تلاش پروسه درمان را زیر سؤال برده و اجبار یا ناچاری برای استفاده از داروهایی از طبقات دیگر، شرایط بیمار را بحرانی کند. مدیریت: از نظر علائم و نشانه های سندرم سروتونین یا مسمومیت سروتونین (به عنوان مثال ، هایپر رفلکسی ، کلونوس ، هایپرترمی ، دیافورز ، لرزش ، تغییرات وضعیت روانی) و در صورت ترکیب این عوامل غلظت یا اثرات TCA را کنترل کنید. شایعاتی درباره اثرات معجزه آسای این دارو برای لاغری، بهبود وضعیت خواب، افزایش نشاط و. بنابراین داروهای ضدافسردگی با نیمه عمر بیشتر (مانند فلوکستین) احتمال کمتری برای بروز عوارض ترک ناگهانی و تدریجی دارند. در این زمینه بیشتر از قبل مسئولیت دارند. این دارو با تنظیم سروتونین در بدن به فرد معتاد کمک میکند که خلق و خویش را تنظیم کند. فلوکستین Fluoxetine به بهبود اشتها، خلق و خو و خواب فرد کمک می کند و همچنین میزان انرژی فرد بیمار را افزایش می دهد.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تعبیر خواب آنلاین با مشاوره رایگان و تخصصی
تعبیر خواب برف داخل خانه
تعبیر خواب مارمولک در دستشویی
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین پرینتر
Unlocking the World of Money Exchange
تماس با ما