7 عادت بد که به شما اجازه نمی دهد خوب بخوابید – روزیاتو


اگرچه خواب کافی شبانه نمی تواند بر سلامتی ، صورت و کل زندگی شما تأثیر بگذارد ، اما 35 درصد از بزرگسالان کمتر از 7 ساعت در روز می خوابند. در حالی که اضطراب و استرس می تواند منجر به بی خوابی شب شود ، برخی از عادت های بد وجود دارد که می توانیم برای داشتن یک خواب خوب شبانه روی آنها کار کنیم. در سمت روشن ما می خواهیم به شیوه هایی نگاه کنیم که با خوب خوابیدن به خطر می افتد.

1- بدون استارت بخوابید

پس از یک روز شلوغ ، شاید تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که سر خود را روی بالش بگذارید. اما انجام کمی آرامش می تواند به مغز شما کمک کند فاصله بین روز و شب را برطرف کرده و به شما کمک کند زود بخوابید.

این مراسم ممکن است شامل یک میان وعده کوچک قبل از خواب ، دوش گرفتن یا خواندن یک کتاب خوب باشد. لازم نیست شب پیچیده ای داشته باشید ، فقط چیزی را انتخاب کنید که شما را آرام کند و به آرامش شما کمک کند.

2- قبل از خواب چای سیاه بنوشید

عادت های بد

این عصاره به دلیل اثر آرام بخشش شناخته شده است و سالهاست که برای درمان بی خوابی استفاده می شود. در حالی که چای هایی مانند بابونه و اسطوخودوس می توانند به شما در آرامش و حتی بهبود خواب کمک کنند ، برخی از نوشیدنی هایی که می نوشید عوارض جانبی دارد. به عنوان مثال ، چای زیاد حاوی کافئین است و می تواند خواب و اضطراب را افزایش دهد.

3- استفاده از پتو نامناسب

عادت های بد

حتی اگر نمی توانید بدون پتو بخوابید ، انتخاب یک پتو مناسب برای یک خواب راحت ضروری است. پتوهای پلی استر را می توان به راحتی شستشو و مراقبت کرد ، اما این پتوها برای خواب ایده آل نیستند. پلی استر یک ماده مصنوعی است ، به این معنی که اجازه نمی دهد بدن شما خود را با درجه حرارت تنظیم کند ، که باعث می شود احساس تب و عرق کنید.

از یک پتوی پشمی به جای یک پتو پلی استر استفاده کنید زیرا باعث گرم شدن شما و تنفس پوست شما می شود.

۴- شب رفتن به باشگاه

عادت های بد

ورزش برای استراحت مفید است و استرس را کاهش می دهد ، به بهبود خواب شما کمک می کند. اما یک تمرین ورزشی که حتی مفیدتر نیست ، می تواند خواب شبانه شما را خراب کند. رفتن به باشگاه ورزشی یک ساعت قبل از خواب اجازه نمی دهد دمای بدن شما کاهش یابد و باعث می شود که دائماً در رختخواب غلت بزنید.

اگر می خواهید شب ها ورزش کنید ، 4 ساعت قبل از خواب از یک تمرین کوچک استفاده کنید.

5- صبحانه نخورید

عادت های بد

تصادفی نیست که صبحانه را مهمترین وعده غذایی روز می نامند. اگرچه ممکن است صبح قبل از رفتن به محل کار صبحگاهی نداشته باشید ، اما نخوردن یک صبحانه کوچک ، نه تنها بر وزن و تمرکز شما بلکه بر تناسب خواب شما تأثیر منفی می گذارد.

افراد اغلب به دلیل برنامه روزانه خود صبحانه را حذف می کنند و ممکن است هنگام بیدار شدن نتوانند خوب بخوابند و روحیه خوبی داشته باشند.

6- لباس خواب بپوشید

عادت های بد

در شب ، ممکن است هیچ چیز لذت بخش تر از پوشیدن کیسه خواب مورد علاقه و بالاخره خوابیدن نباشد. اما بعضی از لباس های خواب خیلی داغ هستند و خواب شما را مختل می کنند. ما خوب خوابیدیم و سپس دمای بدن ما کمی کاهش یافت. اگر احساس راحتی نمی کنید که برهنه بخوابید ، لباس خواب ساده ای تهیه کنید که از مواد طبیعی مانند کتان یا پنبه تهیه شده است.

7- داشتن فرش در اتاق خواب

عادت های بد

ظروف می توانند هر اتاقی را دنج ، گرم و نرم جلوه دهند ، اما داشتن میز کنار تخت خواب می تواند بر خواب تأثیر بگذارد. فرش ها و فرش ها گرد و غبار و چربی را جذب می کنند و آنها را محل رشد میکروب های مضر می کند. مطالعات نشان داده است که کیفیت هوای داخل خانه برای خواب مهم است و می تواند بر عملکرد روز بعد شما تأثیر بگذارد.

آیا او این ویژگی ها را دارد؟ آیا رفتار شما بر خواب شب شما تأثیر مخربی دارد؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید…

دوباره بخواب:

10 عادت بد که خواب راحت را خراب می کند



تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم